Tilbygning inkluderende eksisterende skur

Jeg håber det er det rette sted at spørge.

Jeg søger et prisoverslag på en tilbygning inkluderende et eksisterende "skur". Projektet er ikke så langt, at det giver mening at få en håndværker ud og jeg har ikke haft held til at få prisoverslag via nettet -mine henvendelser har være ignoreret. Så jeg håber I kan hjælpe.

Den lille tegning til nederst til venstre er det eksisterende hus med skuret, skuret er antageligt bygget til kort tid efter huset og magen til i materialer. Den store tegning viser det ønskede resultat, hvor de røde vægge angiver nye vægge og de sorte er eksisterende.

Huset er bygget i gasbeton og efterfølgende isoleret udvendigt med pudset op, skuret er kun pudset op. Huset har høj rejsning (ikke høj nok til 1.sal, hvilket heller ikke ønskes, men der er ~2½-3 m til rygningen, når man står på gangbroen), skuret har fladt tag, som grundet problemer skal fjernes helt uanset hvad, gulvet skal formentligt også graves ud og isoleres og have ny beklædning. Der skal væltes halvdelen af gavlen, samt dele af en af siderne af huset. Det er dog uvist om siden af huset er bærende. Væggen er på originaltegningerne en letvæg, men er bygget af gasbeton som resten og der er i stuen en bærende bjælke hele vejen hen og de tre "understøttende stolper" er små og kun af træ og to vil blive stående.

Rummet markeret bryggers/værksted skal have 1 afløb og 1 vask til vaskesøjle og ellers skal der laves el, eksisterende eltavle er i eksisterende byggers ved køkken.

Vi kan lave en del af det indvendige selv, herunder gulvet, såfremt der er gravet ud og samme med lofte og vægge.

Jeg ved ikke helt om der skal rejsning på eller fladt tag, det afhænger nok af prisforskellen, men huset skal pudses som eksisterende.

Huset ligger i Storkøbenhavn.

Nogen der kan hjælpe? Jeg synes nemlig ikke 15.000-20000 pr kvm er så nemt at omregne, når dele er der endnu.

På forhånd mange tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit projekt ser rigtig spændende ud men jeg vil sige at man skal læse tekstn grundigt og kigge noget på billederne for at forstå hvad du vil ( jeg tror at jeg har forstået det nu)

Men det ser umiddelbart ud til at være ret avanceret det du vil, så vidt jeg kan se vil du fjerne det meste af hjørnet af det eksisterende hus og så vil du have vinduer i det "nye" vinkelhjørne.
Det bliver nok umiddelbart noget af en bjælke godt skal have op og ligge til at bære dine spær på din vinkel og det ser ikke ud til at være nemt at sikre for vindlast men det skal der selvfølgelig en ingeniør til at regne på.

Nu ved jeg jo ikke hvad du har gjort for at få nogle priser på den tilbygning men hvis det var mig så ville jeg prøve at google "tilbygning" og så kontakte et par firmaer telefonisk og høre om de vil holde et møde med dig om din tilbygning og så tage den derfra.
Tak for dit svar
Jeg beklager det er knudret skrevet.

Jeg har slet ikke selv set at der faktisk fjernes et helt hjørne og det er jo ikke småting. Stuevinklen vil være glas halvvejs ned kun formentligt. Jeg bryder mig generelt ikke om glas fra gulv til loft.

Årsagen til jeg spørger her er for at have en ide om prisen inden vi går videre, vi er heller ikke enige om hvornår vi skal i gang. Min tanke er at 2016 går med tegninger og søge dispensation og så går vi i gang i 2017 når frosten går af jorden. Manden vil et år længere frem og så føler jeg at jeg spilder håndværkerens tid.
Det er også for at have en ide om hvorvidt vi overhovedet kan låne pengene.

Jeg tror at den eneste måde at få en realistisk pris er ved at kontakte et firma og bede dem om at kigge på projektet.
Din henvendelse er jo reel nok selvom der går tid med at spørge bank og lave ansøgninger mm. Sådan er det nok generelt for de fleste, det er vel helt normalt at første skridt er at få en pris og rette sig efter.
Afhængigt af hvordan du låner penge af banken kan det jo også være at de vil se et budget eller et prisoverslag fra en professionel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis