briggs og stratton motor kører ujævnt

Jeg har fået en gammel havetraktor af.min far fordi jeg har købt hus. Den har ikke kørt 2-3 år. Det er en 14.5 hp motor.

Den har altid kørt fint. Men den har Været svær at få gang i igen efter de år. Har skiftet motorolie.tændrør.benzin filter. Den kører dog godt nu i tomgang . Men så snart den får gas begynder den at kører meget ned og op i omdrejninger. Og skyder af og til i udstødningen.

Tror det er noget med karburatoren. Den har Været skilt ad og alt er blæst rent. Og alt så fint ud. Den har 2 indstillings muligheder. 1 tomgang skrue og 1 til luft tænker jeg det er. Og så sidder der noget strøm halløj i bunden af svømmehuset. Har vedhæftet et billede af den.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ja. strømhaløj. sikkert kaburator varmer. har du pillet svømmerhuset af for at rense det. og kigget på brændstof slangen og tanken.om der er snavs i det.

Hey, tap benzinen af og fyld noget frisk på. Tilsæt karburatorvæske i den mængde der står på flasken. Fås på tanken.
Nyd turen.

Elektronikteknikeren
Benzinen er også ny. Og hvad skulle karburator væske gøre. Og er det i tanken det skal hæles i
Det fortrænger kondensvand som har ophobet sig i karburator og tank. Du kan også prøve at hælde noget injector cleaner i, som renser dyserne internt i kaburatoren. Fås hos Harald og biltema, samt tankstationer.

Elektronikteknikeren
Annonce

El-halløjet i bunden af karburatoren skulle lukke for benzinen ved stilstand, når det virker.

Højst sansynligt får motoren en lidt for mager en blanding, samtidig med regulatoren går noget sejt. Måske regulatoren ikke er samlet rigtig eller fjederne er trukket. Kontroller og smør delene, også stangen på krumtaphuset. Blandingsskruen skulle virke i hele omdregningsområdet på den karburator så vidt jeg erindre. Prøv og skru den godt ud ellers er det formodentelig karburator rensning en gang til- med trykluft af alle kanaler fra begge sider.

I øvrigt, er benzinfilteret ikke sovset ind i gammel benzinhinder. Måske en udskiftning ..............  

PS. Glem alle vidundermidlerne, de virker ikke alligevel. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Prøver endnu en rensning og der virker fint det el halløj for når jeg piller stikket af slukker den. Hvad er det bedste af smøre delene med. Er det bare er 40 eller ?
Og benzin filteret er skiftet. Tænker Heller ikke det med vidundermidlerne.
Ja el halløjet lukker for benzinen når du stopper motoren så den ikke skyder i udstødningen efter tænding er slået fra.

Det kan måske være værd at overveje en ny karburator komplet hvis den ikke er frisk.
Nogle af typerne er ikke afsindigt dyre mens nogen er, men man skal finde karburator ud fra motortypen, du kan evt prøve at kigge på havparker.dk

Men som der er en der også nævner så kan fejlen også ligge i omdrejningsregulatoren.
Ja har overvejet ny karburator. Men den her model koster 1300. Så det er meget at ofre på så gammel en traktor. Hvad er omdrejningsregulatoren
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis