briggs og stratton motor kører ujævnt

Jeg har fået en gammel havetraktor af.min far fordi jeg har købt hus. Den har ikke kørt 2-3 år. Det er en 14.5 hp motor.

Den har altid kørt fint. Men den har Været svær at få gang i igen efter de år. Har skiftet motorolie.tændrør.benzin filter. Den kører dog godt nu i tomgang . Men så snart den får gas begynder den at kører meget ned og op i omdrejninger. Og skyder af og til i udstødningen.

Tror det er noget med karburatoren. Den har Været skilt ad og alt er blæst rent. Og alt så fint ud. Den har 2 indstillings muligheder. 1 tomgang skrue og 1 til luft tænker jeg det er. Og så sidder der noget strøm halløj i bunden af svømmehuset. Har vedhæftet et billede af den.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig.
Jeg har fået en gammel havetraktor af.min far... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af larskruse11 på 25-02-2015 21:38
Prøver endnu en rensning og der virker fint det el halløj for når jeg piller stikket af slukker den. Hvad er det bedste af smøre delene med. Er det bare er 40 eller ?

Ja til og løsne og derefter alm motorolie. 

Du kan sagtens stanner karburatoren, forudsat den ikke er blevet helt forknoklet af folk uden ............, du ved.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Du kan i øvrigt finde manualen til motoren i linket, hvis det kan hjælpe dig.

http://www.briggsandstratton.com/us/en/support/manuals

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Okay det må prøves. Og karburatoren ser ikke ud til at være ødelagt på nogen måde. Må bare få blæst godt igennem igen.
Og model nummeret er slidt helt af. Fordi der har siddet en skærm og kørt på type skiltet. Så kan ikke slå noget op uden det nummer ?
Skrevet af larskruse11 på 25-02-2015 22:08
Og model nummeret er slidt helt af. Fordi der har siddet en skærm og kørt på type skiltet. Så kan ikke slå noget op uden det nummer ?

Nej, desværre ikke. Linker lige til en forklaring på hvor modelnummeret skal stå ved de forskellige modeller hvis du ikke har set det.

Kan nummeret ikke graves frem og aflæses med lup og lys fra siden ??? 

http://www.briggsandstratton.com/us...er-engines

Mvh. Leif.

Onliner:
Annonce

ja. okay så bliver jeg nok blive klogere. den der el halløg er sikker en form at en automatisk benzin hane den åbner for benzinen når der kommer strøm i den. fra tændingslåsen. og den lukker når der slukkes for motoren. jeg gætter på at den åbnes for benzinen når der drejes i første trin og i næste trin startes motoren.! sikkert svømmernålen den aktivers.!

Ja det er sådan den fungere
Har du sat regulatorfjedren i de rigtige huller? Har du skiftet menbranerne i karburatoren? De blir stive hvis de står for længe.

Hvad skal vi med guld og sølv når vi har 4x4 og ØL?
Der er kun 1 hul så den kan ikke sidde forkert. Og der er ingen membraner i den her type karburator
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis