2000w lampe

Hej alle sammen!

Jeg vill høre om, det er nødvendigt med jord i stikket til 2000w lamper, der sidder i et aluminiums lampehus?

Mange tak på forhånd!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på lds.
Det er ikke nødvendigt for at den kan lyse, men det er sikkert lovmæssig nødvendigt (for sikkerhed)
Hvis den er mærket med dobbelt isolering er det ikke nødvendigt med jordledning. Mærket for dobb. isol. er 1 firkant med en mindre firkant indeni

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak for det lynhurtige svar, Erik! Jeg tjekker om, hvorvidt det er dobbeltisoleret - tænker det har noget at gøre om, hvorvidt apparatet er strømledende, ikke sandt?

Et andet spørgsmål: Hvis nu at forlængerledningen (uden stikboks), jeg har tænkt mig at bruge skal ligge på vådt græs eller måske decideret i regn i timer ad gangen, kræver det så at forlængerledningen er ip44 (eller lign.) eller kan jeg godt bruge billige forlængerledninger?

Tak på forhånd og med venligste hilsener, Gustav

Forlængerledninger kan godt tåle lidt vand, hvis de ikke er beskadiget. Gummikappeledninger tåler lidt mere hårdhændet belastning, Skal du have forlænger/stikprop uden for, er det bedre at stille en spand henover med en mursten på, end det er at pakke den ind i plastposer

Jeg siger mange tak for de gode svar, Erik!
Hej
I stedet for en spand så brug denne det er mere sikkert http://www.harald-nyborg.dk/p3096/el-kappe
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Nej, polobjørn det er ikke min erfaring. Den er pænere ja, men den tørrer ikke ud hvis der kommer vand i den.

Hej

Min erfaring med dem er nu at hvis de bliver anvendt/monteret korrekt er de helt i top - har brugt mine 2 i flere år uden problemer

polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis