køb af kompressor

Jeg går og overvejer at bruge nogle penge på lidt "trykluft" men ville gerne trække lidt på jeres erfaringer.

Mit mål vil være at bruge den til en sømpistol, og måske en sprøjtepistol en sjælden gang(foruden cykelpumpe), men hvad skal jeg kikke efter? 

Jeg ved intet om dem, men mit buget vil ligge på 2000,- eller deromkring, hvis man feks kikker hos Harald skrald så har han en til knap 500,-  

Motor: 2,0 HK
Spænding: 230 volt
Slagvolumen: 190 liter/min.
Hastighed: 2850 omdr./min.
Maks. tryk: 9 bar
Tank: 24 liter
Vægt: 13,5 kg.
Støjniveau: 95 dB(A)

og så en til 1200,- 

Motor: 2,5 HK
Spænding: 230 volt
Slagvolumen: 280 liter/min.
Hastighed: 2850 omdr./min.
Max tryk: 10 bar
Tank: 16 liter
Vægt: 25 kg.
Støjniveau: 94 dB(A)

Sådan lige umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor den dyre er ret meget bedre ? er det slagvolumen der er nøglen ?

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg går og overvejer at bruge nogle penge på lidt... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kompressor og ulidelig larm hører ubetinget sammen, Jeg har haft flere kompressorer lige fra store proff. til små lorteindretninger til få hundrede kroner.
Køb så kraftig en maskine som muligt for at få færrest mulige opstarter og evne til at blive færdige med torturen.

Husk at tage strømmen fra efter endt brug. Gæt hvorfor jeg skriver det!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Takker for de mange indput, nu må jeg i tænke boks og så finde ud af hvad jeg vil kaste penge efter. 

Mine tanker med overhovedet at købe "luft" skyldes jo nok at jeg skal bygge et rimeligt stort plankeværk når vejret tillader det, og sidste år lavede jeg et mindre, og der skruede jeg det op, og det tog sin tid...

Men der er jo også den løsning at låne naboens luft


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Henrik når du skruer dit plankeværk op vil det også holde betydeligt lægere

Har en af de helt billige, den er umærket til mine behov, (stifter lofter op, lakere lidt, stakit ind mod naboen, luft i cyklen/bilen og naoens barnevogn, luftnøgle af/på montering af sommer/vinter-dæk, men for søren den larmer som bare pokker.

Har kraftigt overvejet at lave et halvtag/hus udenfor, som skal kunne isoleres så den kan stå der, om vinteren også.

Desuden vil den ikke fylde op i mit i forvejen for lille værksted.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Husk lige at dine sikringer skal kunne "trække" kompressoren.

For ca. 20 år siden skulle naboen og jeg lave plankeværk i skel. Han kom med sømpistol og en kompressor ("håndværkermodel fra firmaet"). Vi havde trukket strøm via en 30 m. kabeltromle ude fra min carport, så jeg ikke skulle have nogen ledning ind af vindue/dør (det var en kold årstid.

Kompressoren ville simpelthen ikke starte!

Så var det jeg kom i tanke om, at mit "udvendige strøm" startede nede i kælderen under bryggerset, gik gennem trapperummet, ind gennem værkstedet, ud i forhaven, for at ende i en stikkontakt ude i carporten - hvor forlængerkablet var sat i, og gik hele vejen tilbage ud for min bryggersdør!.

Så satte vi ledningen direkte i en stikkontakt i bryggerset.... og kompressoren startede fint!

Jeg har hørt om samme problematik med højtryksrensere, "tynde forlængerledninger" mv.

Træd ikke på mine ledninger :o)

Ingen problemer der. Jeg har en 4 polet gruppe som udelukkende er til brug i garagen.

Og den med at rulle en forlængertromle ud, har jeg som elektriker set hvad der sker når den ikke bliver rullet helt ud og dermed virker som en stor spole

Den forlængerledning jeg bruger er, en 25mtr 3G1,5 gummikabel, fordi jeg jo kunne få det til en "fordelagtig" pris, da jeg arbejde som intern sælger/tekniker hos en grossist  

Den er selvfølgelig lidt bøvlet at rulle ud og kvejle op, men den hænger fint på et tagrendejern skruet op på væggen i skuret...   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis