Emhætte aftræk 150mm ->100mm

Hej Alle LDS'ere

Jeg har nu endelige fundet de rør jeg skal bruge for at kunne få luft svarende til 150mm rundt ført igennem mit latterligt byggede hus 

Problemet er nu opstået hvor vi når op til taget idet taghætten kun er 100mm som passede med de gamle rør. der er tale om de sidste 15-20 cm igennem taghætten ud af et samlet rørløb på små 3 meter.

taghætten kan ikke bare skiftes da det er en specialevet tagsten med hætte indbygget som ikke kan fås mere.

hvor stor betydning vil det få for min emhætte (sug på 800m3 i timen)

Hej Alle LDS'ere Jeg har nu endelige fundet de... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er jo blæseren der larmer pga. større modstand i røret, hvilket gælder hele vejen.
Er det muligt ville jeg da bare bore et hul i gavlen i stedet for så, også kører det ud den vej.
har læst et sted at man ikke må dette længere. vist nok noget med gener for fx naboer og idet vi næsten bo i rækkehustilstand er der nok noget om snakken i dette tilfælde
Skrevet af mfrost på 23-02-2015 20:11
Og det er 150 udvendigt pisse irretrende for det er temmeligt svært at finde denn diameter på rør og over gange på trods af at det efterhånden er stort set alle producenter der anvender 150 mm

Dette skyldes nok at emhættefabrikaterne kan fastholde dig til at vælge deres produkter og ikke bare købe vvs-rør ;-)

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis