Vand bliver ikke lige så varmt i bruser, som i resten af huset?

Hej LDS'er

Jeg undre mig over at bruse vandet ikke kan blive lige så varmt som i resten af huset. I både køkken og badeværelse kan det blive så varmt at man næsten brænder hænderne, men ikke i bruser.

Hvad kan dette skyldes? Kan det være blandingsbatteriet der er defekt/slidt? Vandet bliver varmt men ikke i nærheden af hvad vandet kan blive andre steder i huset.

Håber i kan hjælpe
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Der kan være sat en begrænser i varmtvandstilgangen. Så må armaturet lige af for at se det.

mvh

varmetossen

Hvis det er termostatstyret blandingsbatteri, er der en nogen gange en knap man kan trykke ind, for at få lov til at dreje termostat over ca. 37 gr.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er det nemlig og jeg trykket knappen ind men gør ingen forskel. Kan det være knappen/blandingsbatteriet som er defekt eller kan problemet være et andet sted?

Hej

Har oplevet lidt af det samme - prøv at motionere temperaturindstillingen, det har virket for mig. Har en teori om at der aflejrer sig kalk på bi-metallet som regulerer temperaturen, og som derfor bliver stift og derfor ikke regulerer korrekt.

M.v.h.

Okay, men termostaten skal vel skilles ad før det kan lade sig gøre?

Tror også det kan være kalk, har også lagt mærke til, at de 4 forskellige indstillinger på brusehovedet, er der kun de 2 af dem om virker, altså hvor der kommer vand ud. Så det må være pga. kalkaflejringer. Jeg har læst et sted at man kan ligge brusehovedet i citronsyre. Dette kan vel så også gøres med blandingsbatteriet?

Annonce

Hej igen

Jeg har ikke haft mit adskilt, blot motioneret temperaturindstillingen.

Har ikke forsøgt af afkalke armaturet indvendig, så det kan jeg ikke udtale mig om, men har ofte haft brusehovedet i eddikevand og det funker fint.

M.v.h.

Hej.

Bruserhovedet klares ved at lægge det i en skål eddike natten over. Det må vi gøre en gang imellem.

Det kan være tricky business at skille et armatur ad, og mange har måttet gå den tunge gang efter det nye.

Har selv et gammelt Damixa, der bliver mere og mere stramt, så jeg får måske også erfaringerne inden længe.

mvh

varmetossen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis