Mercury drukner pludselig

Hej

Er der nogen der har et bud på hvorfor min 40hk Mercury 1998, pludselig drukner,når gassen tages af,skete 2 gange i sidste sæsonuden forvarsel,har haft adskilt kaburatoren,som var helt ren,samt tjekket nåleventilen som lukker og åbner uden problemer, er der noget jeg har overset, der skulle gøre at den pludselig drukner ? 

Hilsen Klaus.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej ikke andet end der kan være noget skidt i benzinstrømmen der hindre svømmerventilen i og lukke ordentelig, eller svømmeren/svømmerventilen på en eller anden forunderlig vis kan hænge fast med svømmerventilen i åben stilling. Hvis et "gog" med et skruetrækkerhåndtag på svømmerhuset klare problemet er det formodentelig svømmeren/svømmerventilen der går lidt "sejt" til tider. 

Kan rensning og kontrol ikke klare problemet, så prøv og køb en ny svømmerventil der normalt ikke er så dyr. Nogle gange fås der hele reperationssæt med svømmer og svømmerventil inc svømmerhuspakning og pakningsring.

Håber du finder fejlen der godt kan være drilsk. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Leif

Det må være det jeg ender med, men mærkligt der intet er at se på ventilen eller sædet, men kan heller ikke komme i tanke om der er andre ting der burde kunne udløse det.

Mvh Klaus

Skrevet af terndorf på 22-02-2015 15:53

Hej Leif

Det må være det jeg ender med, men mærkligt der intet er at se på ventilen eller sædet, men kan heller ikke komme i tanke om der er andre ting der burde kunne udløse det.

Mvh Klaus

Nu ved jeg ikke hvordan du har renset delene, men den rigtige måde er og skille karburatoren helt af og gennemblæse alt der kan holde til det med trykluft fra begge sider. I prinsippet skal der kun en stump hår til det går galt. 

Uden og kende din motor, er det højst sansynligt ikke fordi benzipumpen giver alt for meget tryk så den kan trykke svømmerventilen åben når svømmerstanden er normal. Det plejer at være lige modsat med de pumper. Nej ville selv bruge krudtet på karburatoren. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Midlertidigt tændingssvigt, kunne være en mulighed. Hele tændsystemet drejes og en lidt dårlig/løs ledning kunne måske kortslutte tænding ? .

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis