Efterisolering af loft (ja endnu en tråd)

Hej,

Jeg skal til at efterisolere mit loft (1 plans fra '81) og tænker på at udskifte min eksisterende alukraft dampspær. Jeg har fra Isover set en video hvor de starter med 50 mm isolering, så dampspær mellem spærrende der limes til spærrende og efterfølgende 300 mm isolering.

Kan godt lide tanken om at dampspærren er beskyttet mellem isoleringen, men har 2 spørgsmål.

1 hvad med de nederste 50 mm isolering? De får jo fugt fra huset, formoder det er ok da der er mange der har dampspærren et stykke op i isoleringen, men alligevel...

2 hvis man limer dampspærren fast mellem spærrende er der jo ingen dampspærre under dem, er det ok?

Mvh. Bo
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. ingen problemer med det.

2. ja, men er en "nødløsning" hvis ikke ubrudt dampspærre kan laves.

Skal loftet ikke skiftes, så har man jo ingen anden løsning, men jeg ville vælge at skifte loftet i samme omfang, så kan dampspærren udføres korrekt.

Ja, skal i gang med samme projekt i år.

Har en del ludfarvet profilloft som jeg piller ned og håber at kunne genbruge det nyeste af - sat op ad flere omgange i løbet af de sidste 20 år. ( af mig selv uden at lave ny dampspærre )

Så ja, den rigtige løsning er at pille loftet ned og lave det efter bogen

Så nu kommer de ned og ny dampspærre op - og så den korrekte CC på 60cm ( der er ca. 90 cm i dag )

Koluda : Jeg har en lofthøjde på 231 cm de fleste steder - lidt mere i nogle få rum - må jeg sænke det 45mm indenfor lovens rammer så den kommer ned på 224 - 226 cm  - har ledt lidt efter det og kan ikke rigtigt finde et endegyldigt svar.

Hovedformålet er at få isoleret op til 345 mm og få lavet en tæt dampspærre.- der er 150-200 mm nu.

Undskyld lån af tråden


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nej, kravet i br 10 er stadig 230 cm til loftet som minimum, så ikke muligt at lave inden for lovens rammer som sådan.

Men nu er det jo lidt anderledes ved renovering af ældre huse, problemet er dog at du kan opfylde kravet i dag, så det ville jeg ikke ændre så meget på.

OK - tak for svaret - så må jeg undvære de 45 mm under dampspærren.....


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, det havde jeg i hvert fald valgt, nu er der også kun strøm i loftet, så er stadig muligt at holde på undersiden af dampspærren, så fordelen ved at have 45mm isolering under dampspærren er mere eller mindre fraværende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis