Hæk VS Skur

Hej

Jeg skal til at have bygget mig et bette skur. En kollega har fortalt mig at hvis man klipper hækken helt ind til "stammen", bygger skuret, så bagbeklædningen kommer til at være tæt på hækkens "stamme", så vil hækken ikke vokse mere i den retning hvor skuret er. Er det korrekt? og vil hækken så "skubbe sige selv" væk fra skuret eller vil den bare vokse normalt på den modsatte side af skuret?

Håber spørgsmålet giver mening.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Razols på 21-02-2015 21:52

Hej

Jeg skal til at have bygget mig et bette skur. En kollega har fortalt mig at hvis man klipper hækken helt ind til "stammen", bygger skuret, så bagbeklædningen kommer til at være tæt på hækkens "stamme", så vil hækken ikke vokse mere i den retning hvor skuret er. Er det korrekt? og vil hækken så "skubbe sige selv" væk fra skuret eller vil den bare vokse normalt på den modsatte side af skuret?

Håber spørgsmålet giver mening.

Om nedklipning er den rette måde og gøre det på skal jeg lade være usagt, men du kan være sikker og vis på at hækken ikke vokser den vej hvor der ingen sol er.

Noget andet er at hvis skuret står tæt op af en hæk vil en eventuel bræddebeklædning ret hurtigt gå til i råd. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Du kan godt gøre som du beskriver men:

1. Hvis hækken er i skel til nabo, kan der jo være noget med om du må bygge så tæt på skel. Tjek hos kommunen.

2. Så vil det blive svært at klippe hækken når den vokser op igen, hvis den står helt tæt op af en "mur". Foruden det med om hækken får lys nok. Får den for lidt bliver den ranglet og tynd, og vil aldrig blive en "helhed".

3. Skurets væg tager skade af hækken (fugt & slidtage), og du vil skulle klippe hækken ned igen når du skal male/træbeskytte dit skur. 

Jeg ville lave en flises bredde (40-50cm) fra hækken til skuret, så du kan klippe hækken og male når det passer dig


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Skuret skal være under 2,5 m i højden og ikke være større end 10 kvm. Der ud over kan der være, tilføjelser i lokal planen.
tjek med din nabo, så i ikke bliver uenige, bagefter. Godt nabo skab er vigtigt.
Samtidig har du andet, der er bygget i skel, må det samlede længde ikke, være over 12m.


 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Tak for svarene, jeg er helt inde i de regler deri findes, men var noget i tvil om hækken.
hemrik, der er nye regler ang kvm størrelse! de er flere år gamle og lyder sådan: OP til 35 kvm skal der hverken søges eller informeres. FRA 35-50 kvm skal man informere kommunen, med oplysninger om bygningens specifikationer. FRA 50 kvm skal der en regulær byggetilladelse til.
Men højde og afstand til skel er de samme. Pas på der ikke er restriktioner i dit kvarter mht til udseende og tag!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også