Uforpligtende tilbud fra Håndværker

Jeg har indhentet et tilbud fra en murer der skriver han giver uforpligtende tilbud på hans hjemmeside derfor valgte jeg ham til opgaven. 
 
Han har været forbi to gange for at inspicere projektet, da han ikke kunne give et bud første gang, pga af en manglende tilgang til skaden, han har en kørsel på 1 time frem og tilbage.
 
Anden gang river han noget af en væg ned, det tager højst et kvarter, men han siger han  har brug for at se det beskadigede med egne øjne for at kunne give et  tilbud. 
 
Han har nu sendt en faktura på 2½ time på hans arbejde, men han har overhovedet ikke været der i antal timer, samt de 2 timer udgør hans kørsel for afgivelse af bud, det har han selv nævnt. 
 
Men på fakturaen står der 2.5 time for nedrivning af væg, men det er altså tilbuddet der har taget hans tid.
 
Vi har på intet tidspunkt hørt at han tager penge for kørsel, når han skal afgive et tilbud eller vi ikke har set et papir på det. 
 
Nu er mit spørgsmål: 
 
Uforpligtende tilbud hvad betyder det?
 
Skal vi betale denne regning? skal vi betale for hans nedrivning af væg på et kvarter samt hans kørsel?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville ikke betale! Hvis det er gratis og uforpligtende tilbud, så skal det ikke koste penge!

Mvh. Christian M
 

Nej vel det er også min tanke men vil gerne have det på skrift Altså han har taget penge for nedrivning af væg, men det var hans egen ide om at rive lidt af væggen ned, vi snakker et kvarter, for at kunne regne et tilbud.

Hans tilbud blev ikke valgt af forsikringsselskabet, nu er han sur over at han har brugt tid på kørsel, da han skulle afgive tilbud, men skriver det ikke i fakturaen men derimod nedrivning af væg der kun tog et kvarter.

Hmm så tænker regningen ikke er gældende da han har sat en timepris på 2.5 time på, men også det et tilbud, men som sagt vil gerne have det på skrift

Har hørt at håndværkeren skal gøre det klart at han tager penge for kørsel når han skal afgive tilbud.


Hvis du har bedt om et uforpligtende tilbud, burde firmaet have meddelt dig, at der - i givet fald - ville blive fremsendt en regning for det udførte arbejde. Men et tilbud er naturligvis altid uforpligtende, og derfor kan kun de konkrete omstændigheder afgøre, om du kan forpligtes til at betale for arbejdet.

Prøv eventuelt at sende firmaet et anbefalet brev, hvor du skriver følgende:

"Da Jeg har anmodet Dem om gratis at give et uforpligtende tilbud på udbedring af skade ved (her skrives lokationen), kan Jeg naturligvis ikke efterfølgende blive afkrævet en betaling på (xxxxx) kr., jfr. reglerne om tilbud og accept i aftaleloven

Med venlig hilsen
(xxxxx)


----
Hvis man lader hver med at give sig til kende over for regningen. vil det betragtes som svigt fra din side.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Aha mange tak for svaret jeg vil evt bruge din tekst

Men når han selv har tilbudt at rive noget af væggen ned, en meget lille del af væggen, er det så en service han har ydet? Han mente at kunne give et ordentlig tilbud, så skulle han se skadernes omfang ikke min ide.

det er en udmærket udkast til tekst Martin foreslår.

Men måske skulle du vende den med forsikringen. Du skriver at det er dem der har valgt en anden til opgaven, men dig der har aftalen med ham med de 2,5 time. Er det forsikringen der står for sa´gen eller dig, det er det spørgsmål du bør stille dig selv.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Det er mig der har taget kontakt da forsikringen ville have flere tilbud end et. Han blev meget sur da forsikringen ikke valgte hans tilbud men det var for dyrt, derfor sender han en efterregning, da han siger omkostningerne for tilbuddet var indregnet i selve tilbuddet på badeværelset. Men det har ikke fremgået noget sted overhovedet, at det er den fremgangsmåde han bruger.
det forstår jeg godt, men du skal gøre dig klar om det er dig der er bygherre eller det er forsikring.
Er det dig bruger du Martins tekst er det forsikring smider du regningen til dem, så får han sikkert et lignende svar fra dem. Og det vægter måske mere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Som ev elmand skriver..
Hvis det er forsikringen der betaler, så er de bygherre.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej

Jeg har sendt den videre til forsikringen men er usikker på om de dækker regninger for indhentning af tilbud, men det må de tage stilling og evt svare ham. Er det i mener?

Hvad hvis han kræver betaling og fristen ikke er skredet pga af forsikringen, skal jeg så dække evt beløbet.
Øh ? er det en forsikringsskade ?

Og hvis ja :Hvad har du konkret aftalt med forsikringen ?

Hvis du har aftalt at du tager kontakt til håndværker og får fremsendt tilbud, er det forsikringen der skal betale, hvis de mener at det er for dyrt.

Du skal så til gengæld huske at sige til håndværkeren at det er en forsikringssag.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis