Uforpligtende tilbud fra Håndværker

Jeg har indhentet et tilbud fra en murer der skriver han giver uforpligtende tilbud på hans hjemmeside derfor valgte jeg ham til opgaven. 
 
Han har været forbi to gange for at inspicere projektet, da han ikke kunne give et bud første gang, pga af en manglende tilgang til skaden, han har en kørsel på 1 time frem og tilbage.
 
Anden gang river han noget af en væg ned, det tager højst et kvarter, men han siger han  har brug for at se det beskadigede med egne øjne for at kunne give et  tilbud. 
 
Han har nu sendt en faktura på 2½ time på hans arbejde, men han har overhovedet ikke været der i antal timer, samt de 2 timer udgør hans kørsel for afgivelse af bud, det har han selv nævnt. 
 
Men på fakturaen står der 2.5 time for nedrivning af væg, men det er altså tilbuddet der har taget hans tid.
 
Vi har på intet tidspunkt hørt at han tager penge for kørsel, når han skal afgive et tilbud eller vi ikke har set et papir på det. 
 
Nu er mit spørgsmål: 
 
Uforpligtende tilbud hvad betyder det?
 
Skal vi betale denne regning? skal vi betale for hans nedrivning af væg på et kvarter samt hans kørsel?
Jeg har indhentet et tilbud fra en murer der... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har sagt til håndværkeren at det en forsikringsag men er i tvivl om forsikringen vil godtage de skal betale. Altså de har sagt jeg skal indhente tilbud og måtte gerne indhente flere, så vi kunne sammenligne. Da der så er regning på det ene tilbud vidste jeg ikke, men kan jeg så sende regningen videre til forsikringen?
Hmmm. Prøv at sende regningen til forsikringen. Men hvis håndværkeren ved at det er et forsikringstilbud, kan han vel ikke tage penge for at udarbejde et tilbud..

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Der må jeg være dig svar skyldig og håber nogle kan svare om håndværkeren må tage penge når det er et forsikring tilbud samt et meget urimeligt tilbud.

Nu prøver jeg lige at argumentere lidt fra hans side.
1. Han må ikke tage penge for at afgive tilbud. Og et tilbud tager også tid derhjemme. Så kørsel 4x 1 time + møde med dig 2x1 timer + rive væg ned 0,25t + udregning derhjemme. alt I alt 8-9 timer Så det er ikke det du har fået regning på.
(Der er ikke noget kendskab til om han kunne planlægge andet på samme tur)
2. Kørsel (den dag han "hjalp dig med muren" 2x1 time + nedrivning og møde 0,5 time alt i alt 2,5 time.

Du kan godt se at der nemt kan blive lidt påstand imod påstand. Hvem har sagt hvad.
Jeg har set dine argumenter, og synes stadig at du skal vente og se hvad forsikring siger. Alternativ kunne du jo skrive som Martin anbefaler, men med den tilføjelse at du for en sikkerheds skyld har sendt regning videre til forsikring.
 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret og jeg kan sagtens se han bruger tid, men han skulle have sagt nej til at starte med da han vidste det var langt fra hans hjem. Hmm han har så skrevet nedrivning af væg i fakturaen, men den rigtige håndværker har udført det arbejde, så er i tvivl om forsikringen godtager det. Har nævnt for håndværkeren om det ikke er regningen for tilbuddet han sender, men han fastholder nedrivningen af vægge.

Så må afvente forsikringens beslutning og ellers benytter jeg af Martin tråd
Annonce
Hvordan endte det så?

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Hej forsikringen har svaret at de ikke vil betale regningen men har ikke snakket med mureren endnu, men de mener ikke han kan sætte det på efter det er lavet. Jeg har også snakket med forbruger styrelsen og de siger det samme
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis