Træ i skel

Hej.

Vi har et skel til naboen, hvor der står et trådhegn og et stort træ. Jeg har fået lov af naboen at fælde en stor gren, der stak ind til mig, da jeg ikke kunne komme ind med min lastbil, men han vil beholde træet.

Vi skal have lagt fliser i indkørsel, som er lige med skellet og tænker lidt på træet. Hvis vi graver 50 cm ned lige op af træet til stabilt og grus, hvad hvis træet vælter. Kan jeg få skyld for det?

Træet er ved at vælte det trådhegn og er nervøs for at det også skal trykke mine fliser, når træet vokser..

Hegn må max være 1.80 m høje i skel. Gælder det også træer?

Må jeg fælde træet??
Hej. Vi har et skel til naboen, hvor der... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det som ev__elman skriver er det du bør lytte til.

Du skal for alt i verden holde dig gode venner med naboen, og gøre alt for at finde ud af noget sammen.

Træet i skellet er "fælles" - så du endelig ikke bare fælde det selv - og det vil være meget klogt at snakke med naboen om det også hvis du "bare" vil skære nogen grene af.
Folk har det med at holde meget af trær i deres omgivelser, og bliver måske kede af at det bliver beskåret - også selvom de selv også vil få mere lys osv, Så det er et lidt ømtåleligt emne. Der er ikke nogen grund til at gøre naboen ked af det - eller sur - hvis det kan undgås med en snak over 4 øl.

Nabostrid er en pestilens - det kan tage rigtig mange år, og give mange besværligheder og dumme spekulationer og blive dyrt hvis man begynder på advokater osv.

Det er rigtigt klogt at undgå strid. MVH A


To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis