Fremløbstemeperatur

Jeg har en fremløbstemeratur på mine "fjernvarme radiatorer" på 33 grader. Det må siges at være i underkanten. Her er også noget fodkoldt.


Vh.

Peter

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

vvs montør
Det lyder som om du skal have udluftet dit varmeanlæg.
Du har garanteret også en rislende lyd i dine radiatorer.

Men som sagt, start med at udlufte anlægget.

Er det et indirekte anlæg, så kunne det tyde på du også skal have fyldt noget vand på dit eget kredsløb for at få cirkulationstrykket hævet.

 

Det risler ikke. Jeg kan bare høre at det suser når jeg åbner for varmen. Hvis jeg vil lufte en radiator ud så kommer der koldt vand med det samme. Der er fire lejligheder i ejendommen og det virker som om at hvis der ikke er nogen hjemme i de andre lejligheder så er der mere varme på mine radiatorer. Anlægget er indirekte og det er meget sandsynligt der mangler vand og det skulle ikke undre mig om pumpen er underdimensioneret da alt her i ejendommen altid skal laves så billigt som muligt. De VVS folk der kommer i ejendommen kalder den for det mystiske hus - en af beboerne havde engang varmt vand i den kolde hane. Jeg vil se om jeg kan kontrollere trykket på en eller anden måde.

Vh.

Peter

Skrevet af knagsted på 21-02-2015 15:14

Jeg har en fremløbstemeratur på mine "fjernvarme radiatorer" på 33 grader. Det må siges at være i underkanten. Her er også noget fodkoldt.

En fremløbstemperatur på 50-60 grd. ville da være mere passende. Trykket bør du kunne se i nærheden af varmeveksleren, og bør ligge på 1,5 -2,0 bar 15-20 mVs.

 


fase
Jeg vil gå i kælderen en af dagene.

Vh.

Peter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis