AutoCad

Jeg vil  gerne skrive noget ”negativ” tekst i AutoCad, men kan ikke finde ud af det. Jeg forestiller mig at skrive teksten for derefter at gøre den hvid, sætte et rektangel omkring og hatche sort i rektanglet  og så skulle bogstaverne stå hvide. Men teksten står i en hvid firkant og det dur ikke.

Hvordan gør jeg?

For lang tid siden brugte jeg et tegneprogram MiniCAD/Vectorworks. Der kunne man ”vektorisere” teksten og så kunne man gøre næsten alt.

Vedlægger hvordan det gerne skal være og hvordan ikke. Den rigtige har jeg her lavet i Illustrator.

Jeg lægger den her, fordi det handler om at tegne hus.

Hjælp


Venlig hilsen
Knud
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er et par forskellige ting der kan gå galt så prøv noget af følgende:

1: Bruger du autocad på sort baggrund, så bliver sort/hvid standard byttet ved print hvis du ikke tvinger den til at de skal bibeholdes alternativt skal du gøre det modsatte af hvad der skal være på papiret, altså sort skrift og hvid firkant.

2: "Hatch" opfatter tekst som en afgrænsning så hatch udføres først hvorefter teksten teksten flyttes ind i firkanten.

Der kan opsættes nogle bestemte skrifttyper osv. der gør det hele automatisk, men ovenstående er nemmest hvis det bare er en enkelt sag.

Håber det hjælper
Mvh Simon

Mvh Simon
Bygningsingeniør

Hej.
Du kunne ændre baggrunds layoutet så den bliver hvid som outputtet vil blive.
Hvad jeg ved, er der ikke fundet løsning på dette problem i nu og at det er et ofte stillet spørgsmål.
Og jeg tror dette ikke vil blive løst fremadrettet da projektering mere og mere udføres i 3D for at få et bedre og holdbart byggeri, samt projektering.
Spørg endelig om hjælp, hvis der er et problem du støder på. Så er jeg behjælpelig igennem din proces.

Men har mulighed for, at spørge nogle af mine medstuderene på mandag, som der har brugt dette program før.


Hilsen Martin


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg fandt en gammel Wectorworks frem og installerede.
I den skrev jeg teksten og brugte funktionen
"True Type To Polyline".
Så eksporterede jeg filen som
DWG-fil, og åbnede i AutoCad.
I AutoCad ligner den en "paste as block", som så kan
exploderes til først en Polyline
og dernæst en SPline.
Alle muligheder lå åbne. Simpelthen!!
Jeg måtte godt nok finde en gammel PC med XP, for at installere den gamle Wectorworks.
Men altså stadigvæk. Kan det osse gøres i AutoCad??

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis