Dokumentation af el ifbm hussalg

Hej,

Vi har fået vores hus solgt, og i den forbindelse har købers advokat stillet krav om at jeg skal fremsende dokumentation for at el-arbejdet er udført af autoriseret håndværkere.

Jeg er selv elektriker, og har derfor selv lavet alt el-arbejde, så jeg har jo ikke nogen faktura på arbejdsløn.. Hvad kan så bruges som dokumentation?

Der er selvf. lave el-tilsyns rapport, som var 99,9% fejlfri..

Er der nogen der ved hvilken dokumentation jeg kan benytte?


Jesper Pedersen

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Du kan jo ikke dokumenter at der er udført at aut. Elinstallatør idet ikke er lavet af en. Men Modparten har vel heller ikke krav om at se dine kvitteringer og der er heller ingen krav om du skal gemme dem. Men du kan vel hyrer en autoriseret til at gennemgå det og at det opfylder loven og han laver en erklæring på.
Skrevet af christiannielsen på 20-02-2015 18:55
Jeg kan heller ikke se hvorfor købers advokat har ret til at kræve dokumentation. Men der kan vel laves en SKSrapport på arbejdet.

Købers advokat har ret til at kræve næsten hvad som helst. Om man så indvilger i advokatens krav er en helt anden sag Hvis advokaten ikke er tilfreds, kan han/hun selvfølgelig lade handlen falde på gulvet.

Enig i at brugbar dokumentation kan fremskaffes via en Aut. installatør. Meget gerne én køber også kan stå inde for, nu når trådstarter selv færdes i branchen som elektriker. Der skulle helst ikke kunne rejses tvivl i forhold til habilitet.

 

 

 

Lige af ren nysgerrighed.

Hvad har du svaret i tilstandsrapporten under punktet om der er installationer i huset, der er udført af folk uden autorisation?
Der står ingen steder at man skal gemme håndværkerkvitteringer, så det kan han da skyde en hvid pil efter.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Annonce

Korrekt.