Nyt køkkenbord og tilpasning af vægfliser

Jeg skal udskifte et køkkenbord med et nyt der er 5 mm tykkere end det eksisterende. På væggen over køkkenbordet er der fliser der flugter med bordet. På én eller anden måde skal jeg have taget 5 mm af fliserne. Jeg vil helst benytte en metode der ikke sviner for meget! Vil det være bedst at bruge vinkelsliber eller multicutter? Hvilken skive vil være bedst til henholdsvis vinkelsliber og multicutter? Andre gode råd modtages gerne.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville bruge en diamantklinge på lille vinkelsliber. Men det sviner ret meget.

Du kan dog få en anden til at holde støvsuger lige i strålen. Så sviner det mindre men du skal vel alligevel have gjort rent bagefter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Spøjs konstruktion. I de køkkener jeg kender lader man fliserne gå ned bag bagkanten af bordpladen.

Spalten dækkes med en kantliste eller en silikonefuge.

Hvis du mener du kan skære fliserne så præcist at der ikke er en spalten mellem flise og bordplade er du meget optimistisk.

MvH,
Bent.
Jeg ville også lade bordpladen være skubbet ind til fliserne og så lægge en fuge over den mod fliserne.
Vil du skære, kan du anvende en vinkelsliber med passende diamantklinge som er monteret med et specielt skjold hvor du så kan montere et sug fra støvsuger, derved vil du fuge langt det meste støv
Skrevet af Husbygger på 21-02-2015 08:17

Vil du skære, kan du anvende en vinkelsliber med passende diamantklinge som er monteret med et specielt skjold hvor du så kan montere et sug fra støvsuger, derved vil du fuge langt det meste støv

Hvis du bruger den løsning så brug en industristøvsuger, hvis du da ikke trænger til at få skiftet din støvsuger ud . Det støv er så fint at det trænger ind overalt.

Taler af erfaring - det har kostet mig en alm. husstøvsuger.

Jeg tror nu også jeg ville vælge at lade bordpladen gå imod fliserne. De 1-2 cm den så bliver bredere er kun en fordel.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja brug endelig ikke din husstøvsuger - ellers ok metode at prøve
Tal for de konstruktive indlæg. Jeg har overvejet sagen, og har besluttet at skippe ideen med at skære fliserne over. Jeg vil lade bordpladen gå ind til fliserne.

Jeg vil huske tipset med støvsugeren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis