Ny garage, gammel sokkel

Halløjsa. Jeg skal i gang med at bygge ny garage til foråret, og maleren skal bruge lidt hjælp!!

Lidt info omkring garagen. Den nuværende garage er garage i træ, og skal rives ned. Den er rådnet op. Solken er fin, og den skal bare forlænges. Den er 7,6m nu, og skal forlænges 3,6m. Den nye garage bliver 6m, med 5,2m hobbyrum i forlængelse. Bliver bygget i trækonstruktion med eternit tag. Hobbyrummet skal isoleres i væggene, men ikke i gulvet. Det skal bare være frostfri. Det hele til bil, mc, cykler, barnevogne og knallerter, så ingen værksted eller noget.

Nu til spørgsmålene.

1. Jeg vil bruge den oprindelige sokkel, og forlænge den. Hvordan griber jeg det an? Hvordan forbinder jeg den gamle og den nye sokkel så det duer? Planen er beton i jorden med lecablokke i toppen (den oprindelige ligner beton hele vejen op, men vil gerne udover forskalling).

 

2. Har planer om et støbt gulv i det hele. Kan jeg nøjes med et dampspær, rionet og 100mm beton uden flamingo og grus

 

Kender desværre ingen murer jeg lige kan trække på Håber der er nogle her der kan hjælpe lidt..

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når din garage skal være i trækonstruktion, behøver du ikke at vær så omhyggelig med at forbinde den gamle og nye sokkel. Du kan nøjes med at vaske den gamle sokkel godt, hvor sammenføjning skal være, og så bore et par rundjern ind i den som fortsætter ud i den nye.
Du kan bruge beton sokkelsten på den del der er over terræn, i stedet for leca, Men når du tænker på isolering i vægge ville jeg også vælge leca øverst. Sokkelsten fyldes med beton, Leca sten mures op. Sokkel skal ned i frostfri dybde 90 cm. Husk vindtræk ankre.
Når du har støbt sokkel bliver du nødt til at grave af bunden så muldlaget er væk. Så bør der være vibreret /stampet grus, Og ellers gulvet som du beskriver.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Uanset dit materiale valg, skal du være forberedt på der kan opstå revne på væg og gulv mellem eksisterende og tilbygningen. Men det kan du vel også leve med, under opførelse kan du sørge for de skel der vil opstå, kommer de rigtige steder
Det vil jeg sagtens kunne leve med! Tak for svarene. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også