lakering af køkkenlåger

Hejsa
Er ved at male vored køkkenlåger, men har store problemer med små luftbobler i overfladen.
jeg benytter en wagner 550 sprøjtepistol og en akrylmaling.
jeg har slebet, vasket af, tørret af, støvet af, brugt grunder, fortyndet og ufortyndet maling, men lige meget hjælper det. De pokkers bobler dukker stadig op og forsvinder ikke. Jeg bliver vanvittig!
Nogen god råd?

Fynboen
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Er der lunt nok, der hvor du står med maleriet?
Jeg skal i øvrigt ikke kloge alt for meget i det her, idet det stort set aldrig er lykkedes mig at lave noget ordentligt med sprøjtelakering, men er det for koldt, går det da slet ikke.
Er malingen overhovedet beregnet til udsprøjtning?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hejsa
jeg maler i min garage og den er opvarmet til ca 20 gr. når jeg maler. Bruger en varmeblæser til at hæve temp. den er dog kun tændt fra ca. en time før jeg maler.
Malingen er en vandbaseret akryl fra Beckers og iflg. forhandler kan den godt bruges til udsprøjtning

Fynboen
Så har jeg prøvet at varme emner og maling op. Det har stået inde i huset hele dagen, men det har desværre ikke haft nogen effekt. Jeg er i vildrede.
Har nu malet 2 køkkener for venner og det blev super godt. Nu er turen så kommet til vores eget og nu driller det

Fynboen
Annonce
Er der nogen forskel på valg af maling, dysestørrelse, grunder, temperatur eller lågetype/træsort i forhold til de køkkener du før har malet?

Har du spurgt hvor du har købt malingen, om der kan være noget galt med den spand du har fået?

Der er flere faktorer i selve malingen, som kan være afgørende, deriblandt udlufter og filmdanner i malingen. Nogle af disse additiver er flygtige og kan fordampe ud af malingen, når den har været åbnet mange gange. Ikke at jeg skal gøre mig klog på Dyrups maling, da det ikke er et produkt jeg har erfaring med, men spørg dem ad i forretningen.
Har de tidligere låger været fået olie? Det har jeg oplevet problemer med ved en hoveddør, da olien var trukket så dybt ind til trods for at jeg sleb utallige gange. Ved ikke om lak kan gøre det samme.
Fik en ny spand maling i dag. Samme nedslående resultat
Det går ikke min vej

Fynboen
Tror dit problem ligger i produkt.
Du kan få specifikke målinger som er beregnet til lakering. De er ofte tyndere og lettere at udsprøjte. Det er dog vigtig du kører med rette dysse og tryk som passer sammen, stemmer de to ting ikke, vil du ilte malingen ved udsprøjtning
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også