lakering af køkkenlåger

Hejsa
Er ved at male vored køkkenlåger, men har store problemer med små luftbobler i overfladen.
jeg benytter en wagner 550 sprøjtepistol og en akrylmaling.
jeg har slebet, vasket af, tørret af, støvet af, brugt grunder, fortyndet og ufortyndet maling, men lige meget hjælper det. De pokkers bobler dukker stadig op og forsvinder ikke. Jeg bliver vanvittig!
Nogen god råd?

Fynboen
Hejsa Er ved at male vored køkkenlåger, men har... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Måtte opgive at sprøjtemale lågerne. Det ville bare ikke lykkedes denne gang.
købte en fin rulle og er nu snart færdig med alle lågerne. Resultatet er udmærket og er absolut til et leve med.
Når lågerne er færdige, skal vores døre have en tur også. Vil prøve med sprøjten igen og håber på mere held denne gang :-)

Fynboen
Køb et viskositets målebæger, så du kan få malingen fortyndet op til den rette viskositet.

http://www.esska-dk.com/esska_dk_s/Viskositet-malebaeger-Velegnet-til-Wagner-Spray-Guns-W-95-W-140-P-139900209058-8900.html
En god hovedregel er at den type maling skal tyndes ca 10-20% men som Je_ns skriver, køb et visoksitetsbæger. Så har du ihvertfald helt styr på den del

Mvh Kim


De bobler du hentyder til kan skyldes alt muligt.
En mulighed er også hvis det er nogle køkkenlåger som kommer fra et køkken med røg, eller hvor de har været meget udsat for fedt, friture osv.
Det skal normalt svedes ud før man kan male på dem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også