Ny generator til Opel Astra 1,4i 19932 ikke som den gamle

Min generator på Opel Astra aflader batteri,så jeg har derfor prøvet med et nyt reguleringsrelæ/kulholder, men det blev det ikke bedre af. Jeg har prøvet om jeg kunne købe en generator hos  den nærmste hugger, men han havde ikke nogen der passe.  Jeg har derfor bestil en ny over nettet, og jeg har modtaget den her onsdag morgen fra Berlin, Jeg bestilte den mandag over middag, så det er jo hurtig levering. Men nu er jeg tvivl om den kan bruges,De fysiske udvendige mål passer, så den kan monteres, Men i tilslutningsenden ser den lidt anderledes ud, idet der ikke er påmonteret nogen reguleringsrelæ/kulholder, men det må vel så sidde indvendig. Desuden er der 3 aflange huller, hvor der sidder nogle forskellige kontaktben. Hvad er de til?

Her er den nye genrator:

Og her er min gamle genrator:

Med venlig hilsen

GBN
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aflader din generator batteriet??
Eller lader den ikke?? Jeg tror de stik du snakker om er noget signal til en evt omdrejningstæller. Der plejer vist nok at stå W ud for den.

Men altså d+ er der hvor den tynde ledning skal sidde og under den anden skrue skal den tykke plus sidde.

Tak, jeg skulle bare lige have bekræftet at det ikke var noget, som jeg skulle bruge nu.

Jeg ved ikke om den aflader eller bare ikke lader . Jeg målte batterispændingen inden jeg starte, og den var ca. 12,8 volt, men da jeg startede så faldt spændingen ganske langsomt nedad til 11,6 volt, hvor den nok skulle være ca.13-14 V. Jeg var ude og køre og parkerede i ca. 5 min, og da jeg kom tilbage kunne jeg ikke starte pga. fladt batteri.
Der står ikke noget W. Men der er trykt et firmanavn imellem de af lange huller DelCo Remy.
Men nu tør jeg godt montere den nye generator. Jeg vender tilbage med resultatet.

Med venlig hilsen

GBN
Jamen hvis du kun har målt 11 volt når den er startet, så har du ret i at det nok er generatoren.

Så har jeg monteret den nye generator. Og det ser ud til at den fungere perfekt. Batterispænding før start af motor var ca. 12,6V og efter start ca. 13,6 V og slukkede jeg ventilator og lys på positionslys, ja så viste spændingen 14,1-14,2 volt. Så må den generator kunne holde bilens levetid ud. (nu 189086 km og 23 år).
Jeg siger tak for hjælpen. Takket være forrum på nettet har jeg råd til at holde liv i mine gamle biler, og så er det jo også en sjov hobby.

Med venlig hilsen

GBN
God tilbagemelding!!

Med venlig hilsen
ktm

Annonce

Hej.

De tre aflange huller er ikke stik, men udluftning til ensretteren som sidder inde i generatoren.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kovas. Hvis du kigger på det midterste hul kunne det altså godt se ud til der var stikben. Det er der i hvert fald ofte.

Skrevet af grossmann på 19-02-2015 11:36
Kovas. Hvis du kigger på det midterste hul kunne det altså godt se ud til der var stikben. Det er der i hvert fald ofte.

Tja. Jeg har jo ikke set alle generatore, men har aldrig set et stik inde i udluftningerne. Derfor kan du jo sagtens ha ret.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej

Den gamle generator er en fabrikat Bosch og den nye er en Delco Remy - derfor forskellene og der sidder ALDRIG tilslutninger INDE i generatoren der skal forbindes til bilen !!!

En helt anden ting er at på dise biler er plus kablet næsten altid dårligt - lav et nyt og forbind direkte til akku men lad det gamle sidde sammen med det nye - stellforbindelsen bør du også duplere fordi generatoren er monteret i gummi ophæng er det meget vigtigt at den er i orden også - så bare i gang med at få udført nye ledninger

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis