Skumtapet, Glasvæv eller ??

Hejsa

 

Jeg ved godt at det mest er et spørgsmål om smag :-), men vi er ved at lave nyt køkken + en sammenhængende gang, og jeg er lidt i tvivl om hvad der skal på væggene

Vi har netop renoveret en stue og her kom der skumtapet på, da vi egentlig godt kan lide det, er nemt at ha' med aat gøre samt at det skjuler lidt, hvis der skulle være en lille ujævnhed i pudsningen.

Men, mange foreslår glasfilt/væv til køkken - har set at Flugger (og sikkert andre) laver en ny type, som er en slags "struktur"-glasvæv" - altså ikke de "gammeldags" firkanter, men sådan lidt mere ustruktureret mønster - så fin ud.

Men glasvæv skal jo grundes osv. - det skal skumtapet ikke

Er der fordele ved glasvæv i et køkken fremfor skumtapet ?

P.S. Væggene er pudsede og der skal males modehvidt eller lign.

 


Mvh.
Brian S Jensen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til.

Som du selv skriver er det jo lidt om spørgsmål om smag, så det e svært at råde dig til det ene eller det andet. 

Så følg din mavefornemmelse (eller fruens) og vælg det "rigtige" for dig. Det eneste jeg ville råde til er at bruge penge på en god maling, som kan vaskes ned, da der altid bliver mere "beskidt" i et køkken. Og derfor sparer du på længere sigt den merpris der er ved at købe kvalitetsmaling, som ikke skal males over i løbet af et år eller to.

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Henrik

Tak for svar - jeg regner med at købe noget PP Mestermaling (Flügger) i en glans 10 eller 25

Og med hensyn til skumtapet vs. Glasvæv - så var det nu også for at høre om Skumtapet var helt yt :-) du ved, nogle gang går man i sin egen lille verden og mener at det er så fint, så fint - alt imens verden buldrer af sted udenfor :-)

Og konen - ja, hvis hun så bare ville bestemme - men hun siger at "begge dele er fint med hende" :-)

Mvh.
Brian S Jensen

Ha ha, ja så kan du ikke forvente meget hjælp fra hendes side

Jeg har personligt et lidt anstrengt forhold til både skumtapet, glasvæv, hessian, savsmuldstapet og andre "grove" vægbeklædninger.

Jeg ville lige nu vælge glatte hvide vægge, og så kan man jo altid hænge møstret tapet op hvis man bliver ked af de ensfarvede vægge(eller male med en anden farve), hvorimod det er et større arbejde at rive "profilerede" vægge ned, fordi man lige ser noget smart, eller at moden skifter.  

Men jeg lytter ikke så meget til hvad andre tænker, tror og mener, når det kommer til smag, der må man lytte til den indre stemme, der fortæller en hvad der er det rigtige. Jeg kunne aldrig finde på at hænge noget op, male eller for den sags skyld gå i noget tøj der ikke passede mig, bare fordi "moden" dikterer det, dertil er jeg alt for selvstææææædig 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også