Kondens fra ståltag

Overtog hus i efteråret og har kondensdryp og regnvand ind i bryggers. Inddækning ved gasfyrets aftræk er ok, men vandet kommer ind der. Det er stålplader med noget filt på bagsiden, er det ikke det, som suger vand, der så mest ender i tagrenden, men noget kan så komme ned ved røret til gasfyret.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du bliver nødt til at beskrive problemet lidt mere detaljeret og sætte nogle billeder ved.

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg har prøvet at forstår hvad du spørger om men din tekst lyder som sort snak ??
du skriver din inddækning er ok men der kommer alligevel vand ind.... så er den vel ikke ok
og noget med at filten på undersiden af stålplade suger fugt som ender i tagrenden.... jeg har set at filt på underside af stålplader som enten ikke er lakeret i bunden eller varmet væk kan suge vand op af stålpladerne. på min egen carport var det heller ikke gjort da jeg flytteden ind, i perioder med regn kunne dette gøre pladerne fugtige 3 meter tilbage. men filten leder ikke vandet til tagrenden tværtimod den suger til sig fra bunden
men prøv at formuler dig lidt bedre så kan vi måske komme med et svar eller mulig løsning på dit problem, hvis du har sådan et altså !

Sort snak, måske. Nå men ang. dryp når der ikke er regnvejr. Formoder det er kondens som så løber ind ved røret fra gasfyr. Det må så være det tagplade der ligger over røret. Havde en tagdækker ude og se på inddækningen og den var hel. Tagdækkeren mente ikke det er lovligt at bruge stål. Har derefter fået nyt gasfyr og nyt rør og inddækning, det drypper stadig. Da der blev skiftet fyr, kunne jeg se at der er 200 mm. isolering, som ligger helt ned til loftsbeklædning og helt op til tagpladerne. Så det er vel en sag for ejerskifteforsikringen. Har taget billeder set nedefra og oppe på taget. men de er på telefonen og ved ikke lige hvordan jeg får dem over på pc-en.
Billederne kan du sende til din egen email og så downloade dem derfra

Så er der billeder

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis