46" fladskærm på vinklet beslag - gipsvæg?

Hej folkens.

Et spørgsmål jeg ikke syntes at kunne finde svar på, på mighty Google, så jeg prøver her

Vi skal have smidt vores 46" fladskærm på et beslag, men jeg i tvivl om følgende;
Det skal hænge i hjørnet hvor der er skråvæg på nok 45grader af gipsvæg eller en plan væg også af gips - begge 2 lags. Spørgsmålet er om de bedst kan klare, og kan de klare, at man enten hænger det på skråvæggen, og det hænger så det er lodret, eller om det skal sidde på den lodrette væg med et beslag/arm på 90grader?
Hvor vil trækket være mindst?
På skråvæggen vil trækket vel nærmest være helt vandret ud, men vægten på den lodrette være større da tyngden er længere ude pga det skal være i næsten 90grader?

Håber I forstår og kan hjælpe

På forhånd tak!
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan bedst klares på den skrå væg. Der kan du få skruer i helt ude i hjørner af beslaget, og evt. midt på. På den anden måde er det 1. en lang arm, 2. vil du have tendens til at lave "en lille smart " fastspændingsplade. 2 lag gips holder til meget træk, hvis du bruger de plugs der vender sig eller spreder klør ud på bagsiden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af Mugge302 på 17-02-2015 23:38
Ok tak
Jeg formoder toppen ville være at finde en af de lægter som holder gipspladen? Eller er det hip som hap hvis man bruger f.eks. Expandet rawplugs?

Ja, det er hip som hap, når du bruger de rigtige Expandet rawlplugs.

 

 


fase
det ville jeg ikke turde. 46" giver en ret stor "plade", hvor der er god mulighed for vrid. Kan du ikke finde forskallingen og sætte i den? Du kan evt. tage et lille søm og banke i for at finde det.

2 lag gips er meget stærk og kan skruerne komme i god afstand, er der intet at frygte.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Skrevet af ev elmand på 18-02-2015 12:50

2 lag gips er meget stærk og kan skruerne komme i god afstand, er der intet at frygte.

Det er muligt at sætte et beslag op med Expandet. Jeg har prøvet det, og det virker med et 65" tv, så bare brug de anbefalede plugs.

 


fase
Ja, expandet plugs holder uden problemer en 46" skærm, også ved kun 1 lag gips.
Kan det også holde på en skråvæg? Jeg tænker måske at købe en 6/12 mm mdf plade i tv'ets længde og halv størrelse af fjensynets højde som jeg skruer i væggen med 6-8 expandet og så skrue vægbeslaget på der? Jeg har stadig ikke kunne finde noget om direkte træk ud af væggen som det jo næsten bliver, men tænker at det da vil virke rimelig stabilt ?
Ja, det kan også holde på en skråvæg, det har jo været betingelsen igennem hele tråden. Der kan vel også komme mere end 4 skruer i beslaget, så ændrer pladen jo ikke noget.
Hvis du vil gå den vej, er højden på pladen mere vigtig end længden. Og mindst 12 mm

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jamen tak indtil videre. 100kr spørgsmålet; skal jeg så bruge mit tidligere beslag til skråvæggen, som er et af de flat ophæng, hvor der hænger en plade på væggen, og så bare lade tv'et "hænge" på den, eller skal keg købe et beslag der kan tiltes så det sidder på skråvæggen og så tilte det opad så det på den måde hænger lige?
Det er et ue46d5707 som eftersigende vejer omkring 15kg.

På forhånd tak
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis