46" fladskærm på vinklet beslag - gipsvæg?

Hej folkens.

Et spørgsmål jeg ikke syntes at kunne finde svar på, på mighty Google, så jeg prøver her

Vi skal have smidt vores 46" fladskærm på et beslag, men jeg i tvivl om følgende;
Det skal hænge i hjørnet hvor der er skråvæg på nok 45grader af gipsvæg eller en plan væg også af gips - begge 2 lags. Spørgsmålet er om de bedst kan klare, og kan de klare, at man enten hænger det på skråvæggen, og det hænger så det er lodret, eller om det skal sidde på den lodrette væg med et beslag/arm på 90grader?
Hvor vil trækket være mindst?
På skråvæggen vil trækket vel nærmest være helt vandret ud, men vægten på den lodrette være større da tyngden er længere ude pga det skal være i næsten 90grader?

Håber I forstår og kan hjælpe

På forhånd tak!
Hej folkens. Et spørgsmål jeg ikke syntes at... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er de her

Åh hvor billeder hjælper på forståelsen.

Når TV skal have sådan ca. den stilling det har nu, Nemlig lodret , og 45 grader i forhold til den lige væg. Så tror jeg du bliver nødt til at have en plade som sidder både på den lige og den skrå væg. som dette principOg så er det lægterne der skal have fat med gips plugs, og du kan sikkert bruge det beslag du viser.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det var faktisk ret smart det der - har du en ide til hvordan man får lavet hjørnet på lægterne til at passe med pladen? For i den ønskede stilling er tv'et længere henne mod skråvæggen end på den lige.
Men forstår jeg di ide ret, så hænger tv'et på pladen, som så er skruet i lægterne som på forhånd er skruet fast i både skrå og lige væg?


Der må jo måles lidt kreativ. Jeg kunne tænke mig det kunne gøres sådan.
1. Først bestemmer du hvor tv skal hænge, ved at stille det helt hen i hjørnet på det midlertidige bord du har nu, i den stilling som du ønsker. Så laver du et mærke på den lige væg hvor toppen af pladen skal ramme, og et hvor bunden skal ramme. (du må måle på dit beslag hvor høj plade du skal bruge)
2. I de 2 mærker på lige væg sætter du en tegnestift med en snor i, som så trækkes bag fladskærm, parallel med den, og vandret, over til skrå væg - sæt snor fast med tegnestift.
3. Nu tager du fladskærm væk, og du har noget du kan måle på.
Lægten du skal bruge på lige væg holdes nedefra og op imod den ene snor. Nu kan du mærke vinklen op på endetræet.
Længden af den øverste snor bliver længden af overkant på din plade
Længden af nederste snor er så underkant af plade.
Vinklen på lægten til skråvæg tegner du op på samme måde.

De 2 vinkler er ikke vigtige, de bliver jo gemt væk.
Når du har skruet lægten på lige væg (husk at mærke op inden du fjerner snore) så holder du pladen op og streger op bagpå henne ved skråvæg, for at få præcis placering af lægte der.
Jeg håber det giver mening og pøj pøj med opgaven.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hold da kæft, det var en super guide
Jeg prøver at se på det en af dagene. super mange tak for hjælpen!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis