Hvordan virker denne gamle stopventil ?

Hej LDS folk!  .. Med forstand på vvs.

Jeg har en stopventil ved mit fjernvarme anlæg som desværre er blevet utæt. Den skal jeg have skiftet, men får at gøre det skal jeg have stoppet fjernvarmen. Der sidder på stopventiler hvor fjernvarmen kommer ind i huset, men kan ikke får dem til at virke. Har skruet dem i bund, men der er stadig tryk på fjernvarme vandet. Har også prøvet at give dem lidt "motion" ved at dreje dem frem og tilbage.

Er der nogen som ved hvordan de virker ? .  .. sådan noget antik bras. Se billederne. Der er også billede af fjernvarme anlægget samt den utætte ventil med hånddrejehjulet. 

 

På forhånd tak og venlig hilsen Thorsten  


"Bonderøven" er mit idol :)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror du ikke, at du skulle få fjernvarmeværket til at lukke de to ventiler, som måske kun skal drejes en kvart omgang for at være lukkede. Hvis du selv prøver at lukke dem og det går galt, har du et første klasses problem. Lad fjernvarmeværket om at lukke og åbne, måske vil de så blive udskiftet.

 


fase

Tak for svaret S. Fabrin. 

Kontakter fv værket imorgen og spørger dem til råds. 


"Bonderøven" er mit idol :)
Hovedhanerne skal drejes 1/4 omgang. Skruerne ovenpå er til fedtpatroner, til og holde dem tætte..
Så hvis du vil lukke er det på den store 4 kant.

Hej Klaus Lundsted.

Tak for svaret. Havde glemt at det er en god ide at give dem en tur med stålbørsten. Så er det nemmere at se hvordan det er lavet, og også godt at få rusten væk og givet lidt rustbeskyttelse.  

vh Thorsten


"Bonderøven" er mit idol :)
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

vvs montør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis