Vande sand til afretning inden flamingo

Hej LDS

Jeg er igang med at rette af i sand inden vi skal ligge flamingo.

Det sand jeg bruger er genbrug af det som lå under det gamle "klaplag" størstedelen af dette er hvis ikke meget porøst så ihvertfald en del...

Mit spørgsmål er om jeg kan "vande" dette sand inden jeg ligger støbesand ovenpå. Der gjort klar til ca. 3 cm. støbesand ovenpå det "gamle" sand.

 

Problemet fra min side af er at der skal bruges minimum 6 m3 støbesand - Derfor jeg har valgt at genbruge det eksisterende "godt tørre" sand til at starte med.. 

 

Hvad siger i til det?

 

På forhånd tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det skal ikke vandes, da gruset så vil sætte sig. Underlagt for et terrændæk skal være bærende. så det vil være en rigtig god ide at vibrere dette.
Du kunne blande dit nye sand med det gamle og bruge din polystyren som kapillarerydende lag.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej Martin

Tak for svaret.

Jeg synes bare at det "gamle" sand er så tørt og porøst, men hvis jeg blander det, vil det selvfølgelig blive fint nok.

Jeg er dog en anelse bange for at vibrere der hvor de nye kloakker ligger, da der ikke er mere end 3-4 cm sand ovenpå disse. Er det nok at vibrere rundt om disse så?

SPØRGSMÅL:
Jeg ligger godtnok min sundolit direkte ovenpå støbesandet?

Mvh Heine
selvfølgelig kan du vande det gamle sand, bare så det bliver gennenfugtigt, så kører du det et par ture med en lille pladevibrator.
der hvor den nye kloak ligger har kloakmesteren vel både understøttet og sidestøttet de nyr rør med det eksisterende sand?
hvad er støbesand?

martin: hvis det sætter sig af lidt vand, så sætter det sig osse når du begynder at bygge gulv ovenpå det, så er det nok bedst det bliver vandet og vibreret på plads inden den nye opbygning af gulv
Hej JR-Anlæg

Tak for svaret.

Kloakkerne er understøttet og sidestøttet. Er bare nervøs for om de kan holde til at kører over med pladevibrator når ikke der ligger mere end 3-4 cm sand ovenpå?

Jeg vil vande det en smule idag, og så blande det med det nye støbesand.

STØBESAND: er vel sand til at rette af i inden støbning. Det har jeg ihvertfald fået fortalt og det er også det jeg har købt de sidste 5-6 m3 af. Så jeg kommer op i niveau.

Mvh Heine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis