afbryder, der kun skal tændes en gang imellem - nøgle afbryder en mulighed??

Hej 

Jeg skal have lavet spots i vores udhæng ved vores terrasse som ligger ud for vores køkken/alrum. 

Der skal selvfølgelig sensor på men jeg vil også gerne kunne tænde det fast, så man ikke skal bevæge sig hvis man ønsker lyset tændt en sommmeraften. 

Jeg har talt med elektrikeren om at tilslutte spotsene i en lofts/pldåse i vores køkkenalrum, hvortil der er en afbryder som ikke bliver brugt (dvs føre kablet fra udhæng ind på loftet, ned gennem dampspærren og ned i pldåsen).

Jeg tænker dog at man ofte vil komme til uhensigtsmæssigt at tænde for lyset i udhænget, da man meget naturligt vil trykke på afbryderen i alrummet, når man vil tænde lys indenfor - særligt gæster. 

Jeg overvejer derfor at skiffe afbryderen med sådan en afbryder med nøgle - men er sådan en afbryder kun til det formål, hvor man ønsker at afbryde strømmen lejlighedsvis. Mit ønske jo er derimod tænde strømmen lejlighedsvis.

Det var en lang smørre - kort sagt så er mit spørgsmål om en afbryder med nøgle kunne være anvendelig til formålet - at tænde spots indefra efter behov og undgå utilsigtet tænding af spotsene udenfor.  

 

 

 

Hej  Jeg skal have lavet spots i vores udhæng... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja ja det er jeg med på - er ikke bange for at nogen løber med den - jeg var bare i tvivl om der skal være en særlig afbryder for at afdækningen med nøgle virker.

ok - tak:-)

Og så den hurtige billige udgave enten et stykke isolerbånd sat over tangenten så den ikke kan tændes eller fjerne den (tangenten) når der er gæster................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg forstår ikke problemet. Du sætter da bare en almindelig afbryder på lyset. Hvis du vil have sensoren til at styre lyset, skal afbryderen blot forblive tændt. Sensoren sørger for at slukke for lyset efter et stykke tid.

Hvis du vil overrule sensoren skal du, alt efter hvilken sensor det er, slukke og tænde på afbryderen inden for 2 sekunder. Så vil lyset forblive tændt, indtil du slukker igen.

Skulle en gæst komme til at tænde, jamen er det så ikke bare at slukke det igen?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis