strøm forsvinder på en fase i kraftdåse


KW
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jerg kan sagtens med vil undlade at forklare, det bliver alt for indviklet. Men det ligner en sikring der er sprunget, eller en løs forbindelse.

Har du ikke automatsikringer og kan du ikke umiddelbart se en sprunget sikr. ville jeg prøve at skifte alle 3 sikringer i gruppen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er en kraftdåse hvor der er strøm i alle tre faser, den ene fase er så tilsluttet et 220v udtag og der er fin strøm i det når jeg måler men når jeg tilslutter lampe eller lign. er der ikke længere strøm


KW
Ja det er jeg klar over, og det er nok den hyppigste fejl på kraft installationer.
Du har målt 230 volt i alle faser, og 400 volt imellem 2 faser. Men du kan sikkert ikke måle 3 x 400 volt. Så kig på de sikringer eller fortæl om du har automatsikringer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hov glemte jeg at tilføje, har skiftet alle tre sikringer, ikke automatsikringer.

Nej når der er noget tilsluttet ¨220v¨stikket er der 400v mellem fase 1 og nul, 0v mellem fase 2 og nul ( hvor ledninger til 220v stikket er tilsluttet) , 400v mellem fase 3 og nul.

 

Hvis jeg så ekselpelvis måler på fase 3 viser den 400v men falder til 235v så snart man tager ¨lampen¨ ud af 220v udtaget.


KW

Det er en manglende fase, altså sikring eller løs forbindelse. Få elektriker til at måle over gruppeafbryder, og under gruppeafbryder. Er du sikker på at alle sikringshoveder er spændt helt ind ? Eller din nulleder


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Der er en fejl i din nul enten i kablet eller i tilslutningen. Tænker du nok skal få en fagmand til og kigge på det

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jep en typisk nul fejl.......du skal have en elektriker til at måle........


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Tak for jeres svar, jeg vil tage en snak med min elektriker.

KW
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis