Hvad koster det for en proff, at lægge 2,0 m2 gulvklinker på badeværelse?

Jeg har fået ny faldstamme og forsyningsrør til brugsvand samt nyt gulvafløb (hvortil der er tilsluttet afløb fra bruseniche og afløb fra håndvask. Disse afløb er uden betydning i denne sag. Dette arbejde er tilendebragt).

 

De nye klinker skal lægges ovenpå de eksisterende:

Det eksisterende dørtrin med belægning af klinker skal borthugges.

Det nye dørtrin med de nye klinker skal erstatte dette.

 

Der skal fyldes op om det nye gulvafløb.

Toilet er flytbart til brusenichen under processen.

 

Undervejs er gulvet blevet brækket op og efterfølgende repareret. Jeg meddelte mureren - inden opstart på arbejdet - at jeg havde 12,5 gulvklinke, til at gøre det godt med. Det ville imidlertid vise sig, at det langt fra ville være nok klinker- fx når værktøjet smuttede og snuppede 7 sagesløse med i farten.

 

Gulvets areal: 200cm x 60cm (fra dør, inkl. dørtrin. mod toilet) samt x til højre langs bruseniche under skab. Det bliver til gulvareal.

 

Langs alle kanter er der tilskæringsarbejde.

 

De nye klinker på 97mm x 97mm (der så i øvrigt er mindre på begge leder end de oprindelige klinker) skal lægges med lille smule bredere fuge end de oprindelige, da de nye fuger skal "falde sammen med" de oprindelige fuger, der ses ved indtrædelse på badeværelset ved kanten til brusenichen - og så også skal ramme den anden side langs brusenichens kant.

 

Kommer nogen med et bud på, hvad dette skal koste ekskl.moms?

 

Jeg er parat til spørgsmål, men læs venligst min beskrivelse inden.

 

Hilsen Hanne

(billeder .jpg accepteres desværre ikke)

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billeder forklarer rigtig meget..
Dine billeder er sikkert for store, så prøv at reducere deres størrelser og læg dem op igen.

MVH Njord

MVH Njord

Hej.
Vi har ikke rigtig mulighed for at give et tilbud for tilbudsgiver. Da disse tilbudsgivere har forskellige dækningsbidrag. og bruger forskellige produkter.
Du har en pæn beskrivelse af hvad du vil have, der mangler lige vådrumssikring, farve på fugemasse mellem fliser og farve/fugemasse art i hjørner (Gummifuge). og måske en sokkel klinke op af siden. hvis der ikke er eks. fliser på vægen.
Du kan jo roligt indhente 3-6 tilbud, sammenlign dem og afslå dem du ikke vil have.
Hilsen Martin
 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg synes det ligner mere en tvist om en regning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så lykkedes det endelig med billederne
Jeg forventer ikke en tilbudspris, men et velkvalificeret overslag.
Læs nu venligst inden der evt. stilles spørgsmål. Der er vådrumssikret. Farven på fugerne kan ikke være udslagsgivende og jeg ved ikke rigtigt, hvad en gummifuge skal til for. Herligheden har sat sig for længst. Det viste på billederne er ca. 15 gammelt. Byggeriet er fra 1959.
Jeg venter spændt.
Venlig hilsen
Annonce

Det har intet med nogen tvist at gøre. Arbejdet er slet ikke påbegyndt - eller for den sags skyld: Jeg har ikke ordret noget endnu. Jeg ønsker blot et hint om, hvad den slags kan løbe op i. (Det er de sædvanlige gætterier her i forum. Bad luck.)

Hvorfor indhenter du ikke bare 2-3 tilbud? Det er gratis... 6 tilbud er måske lige i overkanten, Martin - men det er måske bare mig :-)
Hvis jeg alligevel skulle komme med et bud, så ville jeg sige 1½ dag for en murersvend + materialer... Mit gæt ville være 6-7000,- kr.
Tak for dit gæt, Fister. Så kom vi så langt. 1 dag og et par timer finder jeg i overkanten. Vi - næh, jeg - får se.

Tak til Njord og Grossmann for det med billederne. (Ja-ja, jeg har jo store armbevægelser ha-ha).

Der er jo ikke nogen grund til at lave et lille snyde-udbud, når jeg blot vil have et overslag - men bevares. Det kan jo ende med det, his der ikke er andre der orker.
fru hoffmann - er din baggrund for at 1 dag og et par timer synes i overkanten baseret på erfaring eller formodning?

Jeg vil mene at arbejdet min. løber op i 2,5 dage. Det gamle gulv skal primes, evt. tilrettes, der er en del tilskæringer (det er den del der tager tiden), der skal fuges fliser og JO der skal skam bruges en gummifuge hvor væg og gulv mødes samt omkring afløb.

De skal også hakkes lidt væk som du skriver - bærer du selv brokker væk og smider dem ud? Håndværkere har jo en naturligvis forventning om også at skulle have penge for den slags.

Hvordan med det eksisterende underlag - er nogle af fliserne skrukke?

Du kan være helt sikker på at den her slags opgaver er MEGET dyrere end man forventer. Der er en del kørsel forbundet med opgaven da der ikke kan laves store flader på samme tid. Du kunne sikkert forøge badeværelset areal med 1 m2 uden det havde nogen betydning for prisen.
Videre på boso..
Og der skal vådrumssikres. vådrumssikringen skal føres ned i afløbet.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis