Hvad koster det for en proff, at lægge 2,0 m2 gulvklinker på badeværelse?

Jeg har fået ny faldstamme og forsyningsrør til brugsvand samt nyt gulvafløb (hvortil der er tilsluttet afløb fra bruseniche og afløb fra håndvask. Disse afløb er uden betydning i denne sag. Dette arbejde er tilendebragt).

 

De nye klinker skal lægges ovenpå de eksisterende:

Det eksisterende dørtrin med belægning af klinker skal borthugges.

Det nye dørtrin med de nye klinker skal erstatte dette.

 

Der skal fyldes op om det nye gulvafløb.

Toilet er flytbart til brusenichen under processen.

 

Undervejs er gulvet blevet brækket op og efterfølgende repareret. Jeg meddelte mureren - inden opstart på arbejdet - at jeg havde 12,5 gulvklinke, til at gøre det godt med. Det ville imidlertid vise sig, at det langt fra ville være nok klinker- fx når værktøjet smuttede og snuppede 7 sagesløse med i farten.

 

Gulvets areal: 200cm x 60cm (fra dør, inkl. dørtrin. mod toilet) samt x til højre langs bruseniche under skab. Det bliver til gulvareal.

 

Langs alle kanter er der tilskæringsarbejde.

 

De nye klinker på 97mm x 97mm (der så i øvrigt er mindre på begge leder end de oprindelige klinker) skal lægges med lille smule bredere fuge end de oprindelige, da de nye fuger skal "falde sammen med" de oprindelige fuger, der ses ved indtrædelse på badeværelset ved kanten til brusenichen - og så også skal ramme den anden side langs brusenichens kant.

 

Kommer nogen med et bud på, hvad dette skal koste ekskl.moms?

 

Jeg er parat til spørgsmål, men læs venligst min beskrivelse inden.

 

Hilsen Hanne

(billeder .jpg accepteres desværre ikke)

Jeg har fået ny faldstamme og forsyningsrør til... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så er dette kapitel ikke længere - men jeg har et nyt på bedding. Denne gang handler det om genplacering/-montering af toilet.

PS  Den nye rørkasse ser sådan ud. Loftet har været nede og er blevet sat op igen. Hvem der har sat det op? Glæd dig til kapitel to.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis