Tandrem på Opel Corsa b 1,4 1995

Er der en som kan fortælle mig hvordan jeg sætter tandremmen rigtigt på min Opel Corsa B 1,4 - er det bare at sætte mærket på krumtaphjulet ud for mærket i plastskjoldet som vender nedad og sætte knasthjulet ud for mærket i skjoldet som vender opad ???


Mkn
Er der en som kan fortælle mig hvordan jeg sætter... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ligeglad hvor folk de køber deres dele. Syntes bare dele i dk er for dyre. Der går ofte sport i den for mig at finde mærke dele i hele Europa. Senest et originalt træk til bilen fra Tjekkiet.

Brugte dele her kan man lave gode handler hos ebay Tyskland.

Men er ikke overrasket over at man hver gang kan se at danmark er topscorer i porto.. Men de fleste laver vel bil i weekenden, og der er jo ikke åbent for bytning af dele alligevel.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det var nu mere i forholdet til beløbet. Forskellen er jo ikke spidsen af en jetjager. Og det alt andet lige, nemmere at fise ned og få det byttet, end at vente flere dage på dele. Åh ja, jeg har selv importeret ret meget fra Tyskland og USA, men man skal altså holde tungen lige i munden, for der er altså forskel på køretøjers dele i de forskellige regioner. Som en grossist i udlandet engang sagde til mig: ja, selvfølgelig koster delene det halve her, i forhold til DK. Jeres indbyggertal er jo ikke større, end en mellemstor by her. Så de potientielle kunder er der 100 gange flere af hos os. Og transportfirmaerne står på nakken af hinanden for at underbyde. Chaufførerne får ca 45 kr i timen

 

I vw / skoda / audi /seat verdenen går det nu rimeligt godt når bare man har kubik / årstal / og ikke mindst motor type nummer.

Kan nu bare godt lide at delene står her på trappen når man kommer hjem fra arbejde, og man ikke skal skynde sig hjem og i butikken inden de lukker.

Jeg ville da også gerne støtte de danske steder, og gør det også ved småting, men de vil jo ikke have os private ind, det afspejler deres priser til private kontra til firmaer syntes jeg. Jeg gider ikke stå og prutte om prisen, det ligger ikke i min natur.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Mon ikke trådstarter har fået styr på tænderne uden alle vores gode råd


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Hej.

Lige en ting til, der ikke hjælper trådstarter: Jeg skal ikke kunne sige hvordan det er nu, men for mange år siden var jeg på rundtur i sydengland, og der var det reglen at reservedelsbutikker havde weekendåbent. Indlysende

mvh


 varmetossen

Sådanne nogle butikker har vi vist også rundt omkring. I Slagelse har de een der hedder mobila, i sydhavnen ligger vist også et GDS værksted der pusher dele om aftenen.
THansen har vel også ofte åbent, men det er jo nok det igen med vores størrelse her på den lille knold (Tysker odden) der sidder oven på Tyskland, med tilhørende øer.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
THansen er en byld

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis