Gasfyr.

Hej sĂ„ er den gal igen 😊 Vi har et problem med at vores fyr lukker ned, vores gulv er stadig kold indimellem.
Det vi gĂžr er!!
1 kĂžre i autodrift
2 har dagtemperatur til 21 grader
3 Nat til 19'5 grader

Der er jo udefÞleren pÄ sÄ det er den der styre nu.

Mit spÞrgsmÄl er, nÄr jeg gÄr ind i kreds 1 kan jeg se at perioden der er sat til 05 til 24 Hvordan kan det vÊre at den er det??

men synes ogsÄ, at kunne lÊse, at hvis jeg sÊtte bÄde dag og nat til Den samme temperatur vil det ophÊve det med den periodiske tid.???

HÄber i kan hjÊlpe
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
10 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Den periodiske tid vil stadig stÄ der. Men den fÄr ingen betydning hvis dag og nattemperatur er pÄ samme niveau. Den skifter bare fra 21 gr. til --- 21 gr. SÄ det bliver jo det samme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ok det er ogsĂ„ sĂ„dan vi tĂŠnker det, fyret lukker ikke helt ned😊 i den periode sĂ„ ?? Men vil det siger, at fra 05 til 24 er det de kalder natsĂŠnkning sĂ„, det giver bare ingen mening for mig at der stĂ„r 05 til 24 burde der ikke sĂ„ have stĂ„et 24 til 05 eller er jeg bare helt fra snĂžvsen
Mvh alte

<p>&#160;</p>
Eller er perioden der hvor der er varme pÄ sÄ??

<p>&#160;</p>

Jeg er ikke med pÄ hvad der menes med den detalje i styringen. Men de 05 -24 kunne vÊre dagtiden sÄ giver det mening. Men som jeg tidligere har skrevet i andre indlÊg: Vil man undersÞge hvordan noget virker, er det somme tider nÞdvendigt at stille et af parametrene radikalt anderledes i en kortere periode. SÄ fÄr man mere tydelig indikation af virkemÄden.

Den er jeg med pÄ!
I vejledningen stÄr det direkte!

I de indstillede perioder styrer styringen runperatemperaturen den indstillede temperatur for dag ( konstant dag)
uden for de indstillede perioder styre styringen efter den indstillede temperatur for nat (natdrift)

De to sÊtninger beskriver vel ogsÄ, at 05 til 24 , er dagtemperatur..... Og udover er det natsÊnkning der er pÄ??
Mvh alte

<p>&#160;</p>
Annonce

Ja der fremgÄr det jo tydelig hvad de mener.

nu prÞver vi sÄ igen, at stille den pÄ ren dag, sÄ mÄ vi se hvad det giver.
hvor tit fylder man vand pÄ sÄdanne en fÊtter ?? to gange pÄ en mÄned er vel for meget??
men tak fo hjĂŠlpen, det giver lidt ro her i huset :-)

<p>&#160;</p>
Man fylder vand pÄ nÄr der mangler.
Ok sÄ jeg skal ikke vÊre bekymmert hvis jeg fylder pÄ to gange inden for samme mÄned

<p>&#160;</p>

Principielt skulle den ikke miste vand. SÄ det er pÄ vej til at blive iriterende. Det behÞver ikke at vÊre utÊtheder i systemet, det kan bare vÊre din sikkerhedsventil der sidder oppe i fyret der drypper lidt.

Eller det kan vÊre trykekspansion der har mistet tryk. Hvis trykket er kommet ned i nÊrheden af 1 bar, sÄ skal det tage over 15-20 sekunder at fylde op til 2 bar. GÄr det derimod lynhurtigt skal du have kigget til trykekspansionsbeholder.
Den anden sikkerhedsventil der sidder ved brugsvandvarmer skal helst dryppe lidt.

FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og fÄ fordele

Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis