Erfaringer med skumringsrelæ

Jeg står og skal lave noget belysning i haven og har kigget på et skumringsrlæ med indbygget bevægelsessensor - som på papiret er skidesmart, men ville egentlig bare høre hvad erfaringerne er med den slags?

Er det en langtidsholdbar løsning eller skal man konstant kallibrere dem, for at få dem til at opfange bevægelser og lysstyrken korrekt?

Jeg ved godt spørgsmålet måske er lidt bredt, men jeg tænkte der måske var nogle generelle erfaringer med den slags.

Mit alternativ er at sætte "strategisk" placerede kontakter op gennem et kip-relæ.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skumrings relæ er et gammelt og velkendt produkt. Du skal ikke kalibrere den mere end den dag du sætter den op. Den eneste minus er at hunde og lign. kan tænde dem, og husk at placere den så den ikke når ud på fortovet. Det er irriterende hvis den tænder hver gang der går en forbi.
Monteres i ca. 1,8 m højde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er der ingen problemer i, men køb nogle af god kvalitet.

Jeg har forsøgt med de billige fra Jo-el og lignende, dem er der kun problemer med.

Så anbefalede den lokale elinstallatør, at jeg købte nogle fra Servodan (jeg gav 1000kr for 4 stk, ved ham) de virker har haft den i et par år, og ikke noget med de tænder i tide og utide.

http://www.el-grossisten.com/pi/Servodan_Sensor_200_Hvid_41_227_3347_1725.aspx

Jeg vil anbefale dig at få sat en konstantlysafbryder over skumringsrelæet så du kan tænde for lyset manuelt også - når så afbryderen er slukket virker det på skumringsrelæet.

Har det selv og er ret tilfreds med det hvis jeg skal være i området længere tid.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nogle af modellerne har den funktion at hvis man tænder og slukker for afbryder foran dem 2 gange hurtig efter hinanden så forbliver lyset tændt konstant indtil man har slukket i 1 minut. Det kan bruges som EISOE skriver hvis man skal være i området længere tid, eller hvis man venter gæster og gerne vil have huset til at se gæstfrit ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg bruger skrumrings relæ kombineret med et  tænd og sluk ur og ingen bevægelseføler , havelyset tænder når det bliver mørkt og uret slukker det ved 22.30 tiden og tænder det igen om morgenen kl 6.00 og skrumringsrelæet slukker det når det bliver lyst .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis