Falmet palisander

Hej alle.... jeg har det her fine spisebord af Riopalisander. Det er vistnok et Ib Kofod Larsen bord, men der er kæmpestor farveforskel mellem selve bordet og tillægspladerne. Jeg tror det skyldes, at bordet er famlet, mens tillægspladerne har stået i skygge. Er der nogen der ved, hvordan man kan få samme farve igen mellem de to? Jeg har forsøgt med STERLING Palisanderolie samt 000 ståluld - uden rigtig godt resultat. Råd modtages! 

Palisander er fint!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kommer næppe ud over, at træet skal slibes for at slibbe af med det falmede udtryk.

Hvis det er lakeret, hvilket billedet kunne antyde, så er det lidt af en proces at få lakken af, slibe overfladen og evt. farvetone og derefter genlakere så alle fladerne har samme lød. Særligt hvis det er shellac.

Hvis det er et designerbord som du antyder, med en pris bare i nuværende stand på måske væsentlig over 10.000, så var det måske en ide, at få lidt professionel hjælp til opgaven (eks Osted Antik eller KC Møbler), så renoveringen bliver en værdiforøgelse og ikke en forringelse. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis