Adapter til Danfoss termostat på underlige 32mm?

I forsøget på at installere elektroniske termostater i stedet for de nuværende Danfoss termostater er jeg stødt på en "mystisk" diameter på ventilerne på radiatorerne. Jeg kan forstå at de fleste Danfoss termostater typisk passer en diameter på enten 23mm (RA), 26mm (RAVL) eller 34mm (RAV). Mine har imidlertidigt vist sig at være 32mm. Huset er fra '71 med en tilbygning fra '88, og denne diameter går igen på alle radiatorer i såvel oprindelig som tilbyggede dele af huset.

Så mit spørgsmål er delvist, om der er nogen der før er stødt på denne diameter, og om det er muligt at få en form for adapter, som går fra de 32mm til en af de fornævnte diametre?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det returventiler?
Hvis det er danfoss living passer de ikke.
Se punkt 13. http://www.living.danfoss.dk/#/FAQ-5
Tak det kan være, det er derfor de kun har en diameter på 32mm.. Så må det være nødvendigt at skifte fra retur- til fremløbsventiler.
Ja de har ret og ventilen skal over på det rør som løber til dine radiator og skæres ind der en termostat der sidder på returen måler på vamdtemp der løber ud af radiatoren , mens en fremløbs termostat som living eco er måler på luft temperaturen i rummet og SKAL sidde på fremløbsrøret for at virke efter hensigten, så du er nok nødt til at få fat på en VVS mand og skifte dine ventiler samt der skal ok sættes en eller anden for for trykdiffence et eller andet (. Kan ikke lige huske det korrekte navn) ind ved dit varmesystem. P.s. Jeg har selv skiftet ud fra returmålere til living eco på fremløbet og er umiddelbart glad for det, men der er ingen vej uden om hvis det skal virke
Tak for indskudet! VVS manden bliver underrettet :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis