Tænd og sluk varmepumpe

Hej Forum

Jeg har en fjernstyring der hedder SMART SMS BOX som jeg bruger til at tænde og slukke en el radiator og en lampe i sommerhuset.

Hvis jeg køber en luft til luft varmepumpe med automatisk start efter strømsvigt, kan jeg så sætte den til min sms box og tænd og slukke for varmepumpen på den måde.

Vil varmepumpe glemme at den blev stoppet midt i at den kørte efter nogle dage og derfor igen skal tændes med varmepumpens fjernbetjening.

Vil varmepumpen tage skade af at bruge det automatiske start efter strømsvigt ofte på denne måde da det jo nok var tanken at strømsvigt sker yderst sjældent.

 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver "hvis jeg køber", hvis du ikke har købt endnu, kunne du jo købe en varmepumpe, der er forberedt til SMS styring, hvor du udover tænd/sluk får mange ekstra muligheder, som fx. at kan justere temperaturen i huset.
Har selv en Panasonic pumpe i sommerhuset med sms styring, som jeg er meget tilfreds med.

Er det ikke noget klodshans agtigt noget med sms , når man kan få varmepumper med 8-10 gr.C funktion , det har huset meget bedre af , og det er altid et dejligt tørt hus at komme til , og strømforbruget er meget mindre end de 49 kr. om måneden.


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Næ det er absolut ikke klodshans agtig, varmepumpen sættes på 8-10 gr. når vi forlader huset, og sættes, via SMS, til 20 gr. nogle timer før vi skal derover, så er der et dejlig lunt hus man kommer til.

Mit abonnement er et taletidskort som jeg købte for ca 8 år siden samtidig med sms boxen.

Det koster mig ca 10 kr. om mdr. jeg betaler et mindste beløb på 8,29 kr + de sms jeg sender til 19 øre stykket.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis