Køkkenbordplade

Hej jeg skal til at lave min egen bordplade, jeg har købt en 2 mm stål plade hvor jeg har lavet udskæringer til vask samt kogeplade og skal nu finde en plade at lime stålen på. mit spørgsmål er så hvilken træ plade, da den jo helst skal kunne holde i et køkken, jeg har længe gået med ideen om at bruge krydsfiner da jeg har set andre have det og det er specielt brugt til linoliums køkkenborde. mit spørgsmål er om jeg bare skal finde en krydsfiner plade som er blevet limet med wbp? og hvilken lim jeg skal bruge til at hæfte min stål plade fast til krydsfinerer?

 

Mvh

Alexander Lisborg

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Alexander.

Vil svare dig ved først at at stille dig nogle spørgsmål. (måske udsædvanligt men nødvendigt, som jeg ser det, da ingen endnu ikke har svaret dig)

Om ikke andet så for at få lidt "gang i din tråd"

Hvorfor vil du bruge denne stålplade? (rustfri går jeg ud fra)

Hvad skal den da bruges til?

Hvor en såkaldt ganske almindelig køkken bordplade ikke skulle være egnet.

En stål plade hvor der er lavet et/par 90 gr. ombuk hele vejen rundt (ikke lav det selv) og lagt op på et dertil egnet stativ, eller alm. køkken elementer

Du må jo have gjort dig nogle tanker om hvorfor du vælger netop den løsning, som jeg vil betegne som noget utaditionel. (som selfølgelig også er ok) kreative mennesker kan af og til rykke ved det såkaldte almindelige (læs mest gængse/brugte)

Lidt flere fakta om dine ideer' ang. dette vil være befordrende. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Hej Jan. 

først og fremmest tak for svaret, håber det kan sætte tråden igang. 

Jeg går med ideen fordi mine forælde har et (rustfrit)stål køkken fra en køkkenhandler der lå inde i københavn. 

jeg har så været i ikea og købt alle fronter i stål og vil nu også havde en bordplade i stål, det skyldes mest af praktiske årsager. det er let og holde og det mest hygiejniske du kan havde. den skal bruges som en ganske almenlig køkkenbordplade, men for at det ikke er for dyrt vil jeg ikke lave den i massiv stål, også havde jeg set at man kunne købe en køkkenbordplade med 2 mm stål. så tænkte jeg at jeg selv ville lave den når jeg nu var så heldig at kende en maskinteknikker med eget værksted, han gav mig så en god pris på en 2mm plade, men den skal selvfølgelig understøttes af noget og her er jeg ikke helt sikker på hva man kan bruge? evt. krydsfineren måske?

 

Mvh.

Alexander

Let at holde??
Så er det ikke en rustfast stålplade, jeg ville vælge!
Du kan se hvert eneste strøg af en klud, hvis den ikke lige går den "rigtige" retning..
Jeg har netop af nemheds-årsagen valgt laminat - havde budgettet været der, var det blevet Corian.. (det bliver det måske om 10 år, når laminaten ikke kan mere...)
men det bliver kun rustfast, hvis det er til et udekøkken, hvor der ikke skal limes noget nedenunder (så har du jo potentielt noget til bakterier, hvis det ikke er helt tæt..) Eller hvis det er industrikøkken, hvor (der heller ikke limes noget under) det skal spules hver dag over det hele...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Man kan jo vride kluden lidt mere op, så den ikke efterlader så meget vand. Og er man helt pernytten, så kan man jo tørre bordet over med en tør klud bagefter. Ligesom man gør med stænkpladen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Mine forældre har aldrig brokkede sig, de har noget rens til rustfrit de bruger hver 2-3. uge , den bordplade ser altid fin ud? og ud over det mener jeg også at det er rart ikke at skulle give bordpladen olie eller lak hvis nu jeg valgte at lave den af træ som var andet alternativ vi overvejede. Corian og sten er for dyrt og det er stål også hvis det ikke var fordi det var et godt tilbud jeg fik, men er glad for at du er glad for din laminat bordplade. 

Hej Christian tak for tidligere svar

angåede valg af pladen kan jeg godt se det vil være smart med spændplade hvis jeg bukkede stål pladen ned  så man ikke kunne se den (synes ikke spændplader er den flotteste plade) men da jeg mest overvejer en løsning hvor jeg selv skærer en plade, ringer til min stål pusher og giver ham samme mål som dem jeg har skåret på min træ plade så jeg bare montere den med lim ovenpå.

 

Mvh

Alexander

Nååh, jeg troede du fik den bukket... bliver det pænt uden buk?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

synes det ser ret frækt ud med kanten i krydsfiner, specielt når resten af køkkenet er så koldt

her er link som kunne minde lidt om detjeg tænker

 

http://www.dintaeppekaede.dk/images/IMG_1217-p.JPG

ok, smag og behag.

Så din kontakt sørger for at man ikke kan skære sig på kanterne går jeg ud fra
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis