Køkkenbordplade

Hej jeg skal til at lave min egen bordplade, jeg har købt en 2 mm stål plade hvor jeg har lavet udskæringer til vask samt kogeplade og skal nu finde en plade at lime stålen på. mit spørgsmål er så hvilken træ plade, da den jo helst skal kunne holde i et køkken, jeg har længe gået med ideen om at bruge krydsfiner da jeg har set andre have det og det er specielt brugt til linoliums køkkenborde. mit spørgsmål er om jeg bare skal finde en krydsfiner plade som er blevet limet med wbp? og hvilken lim jeg skal bruge til at hæfte min stål plade fast til krydsfinerer?

 

Mvh

Alexander Lisborg

Hej jeg skal til at lave min egen bordplade, jeg... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Se det satte lidt gang i din tråd. 

Nå ja fotos fortæller meget mere end det skrevne ord.

Du kan købe et stykke WBP (vand & kogefast) imet (baltisk birk) birke x finer fås i flere forsk. tykkelser 3  4  6  9  12  15  20 & måske' 30 mm.

Inden du monterer din plade, ville jeg sikre mig at pladens kanten er pudset pæn og blank, og lakeret grundigt, for at hindre vandindtrængning og misfarvning ( bliver eller mørk om den får vand)


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Pladen kan du helt sikkert få skåret på mål ved Silvan eller Bauhause og måske også andre steder, i dit nærområde.

Man betaler for materialer & typisk  x kr. pr/snit har jeg hørt.

Held og lykke med dit projekt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis