Genvex Fryser til

Godaften her inde.

Fatter ringede lige da jeg kørte hjem fra arbejde om jeg kunne kigge forbi.

Det viser sig så at der er problemer med deres genvex (genvex med Luft/Luft varmepumpe)

jeg prøvede så at åbne den. og så at hele det ene hjørne ved luft afkastet en frosset til is, også slangen til afkastet er nærmest frossen, nogen der har nogle ideer??
Kunne se på displayet at udblæsningen var -28 grader

 

 


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til jer der har Genvex varmegenvinding.
Stol ikke for meget på hvad Genvex skriver om deres anlæg og hvad din montør siger og oplyser dig.
Har du problemer med kold luftindblæsning i denne tid så ligger problemet her.
Din varmeveksler fryser til, de skriver så at man skal undgår det ved at sætte 24 – Frostreduktion til 1 eller mere, men dette afhjælper ikke ret meget.
Havde problem med mit næsten nye anlæg 375.
Problemer startet med at det blæste meget koldt luft ind, selv om min udsugning var ca 21c blæste det til sidst kun 1c ind, fik så fat i den montør der havde sat det op og solgt det, han sagde at der skulle en eftervarmere på, Det hjælp kom op på 18c, men nu er problemet så bare at sådan en bruger strøm og den bruger meget, den kørte på 75% 75% af 1800w ja det er en del i timen, og det er ikke lige det man havde forventet og slet ikke hvad Genvex oplyser når de beskrive deres anlæg.
Har så haft fat i Genvex, men de skriver dette ( ikke er tale om en mangel eller defekt på produktet, men nærmere en fejl/forglemmelse i forbindelse med installation og indstilling )
Så nu skal den forvarmer flyttes over på friskluft indtag, og varme luften op udefra, ja hvad mon det koster i strøm.
Så alt i alt, det koster nok mindre at lufte sit hus ud selv en time hverdag, man sparre 70000kr plus service samt EL, ja det koster lidt i varme, men man kan jo bare få sat ventiler i sine vinduer hvis man ellers ikke har det.
Det Genvex oplyser lever slet ikke op til hvad de siger, der montør og dem der sælge det, siger heller ikke så meget de skal jo leve af det, og hvor mange kunder mon holder øje og opdage det, så tænke jer godt om før i smider penge i sådan et anlæg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis