Multi cutter

Er der en der har erfaring med en god billig multi cutter ??

Har brug for en et par gange omåret og vil derfor ikke bruge en masse penge på en .

Må gerne være med ledning ???

Bruger alle multi cutter samme værktøj ?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Har det på samme måde, så til jul fandt jeg en Black Bull til kr 250,- som jeg gav mig selv i julegave . Selvfølgelig med begrænset tilbehør.

Har endnu kun brugt den til lidt slibning, men nu er den da i samlingen.

Fin og handy at have i hånden, og så må jeg se når der dukker behov op.

mvh

 


 varmetossen

Skrevet af Urup på 13-02-2015 13:08

 ....Bruger alle multi cutter samme værktøj ?

Nej, der er stor forskel. Det er en god idé se på tilbehørsudvalget, inden du vælger maskine.

 

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

I den lokale avis vr der i december en omtale du måske kan bruge.

http://www.mitfyn.dk/article/393606

 

Bjarne


 

Som jeg husker det bruger Black Decker, nogle specielle værktøjer, som ikke passer sammen med andre fabrikater, og tilmed ret dyre.
Jeg købte engang en billig multisliber i Jem og fix, Falke hed den, den var virkelig dårlig, de fleste af vibrationerne ender i hånden der holder den.
Jeg købte en brugt Fein (kongen inden for multislibere) den er helt fantastisk effektiv.
Den passer klinger med Bosch som er billigere end de originale, men ikke helt så gode, men ok, Bauhaus har nogle der passer, de er på fuld højde med dem fra bosch, men noget billigere.

En multisliber fra Bosch kunne jo være et bud.

Men prøv at kikke efter en brugt Fein, det er kram der kan tåle at blive brugt, så ingen problem at købe brugt.
Jeg har en af de grønne Bosch PMF 190 og den har jeg været ganske tilfreds med. Har brugt den til diverse opgaver og altid med godt resultat. Havde tidligere et eller andet billigmærke, som jeg købte i et supermarked. Nærmest værdiløs.
XL byg har den på tilbud i deres nye katalog i dag til 495 kr.

Kurt B. Andersen
Annonce
Skrevet af kurta på 14-02-2015 00:40
Jeg har en af de grønne Bosch PMF 190 og den har jeg været ganske tilfreds med. Har brugt den til diverse opgaver og altid med godt resultat. Havde tidligere et eller andet billigmærke, som jeg købte i et supermarked. Nærmest værdiløs.
XL byg har den på tilbud i deres nye katalog i dag til 495 kr.

Sådan en fætter har jeg også. Er fint tilfreds med den til mit brug. De dyrere professionelle er kraftigere og hurtigere - men koster så også en del mere.

Når først den er i samlingen er det svært at forstå hvordan man nogensinde har kunnet undvære en multicutter

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af kurta på 14-02-2015 00:40
Jeg har en af de grønne Bosch PMF 190 og den har jeg været ganske tilfreds med. Har brugt den til diverse opgaver og altid med godt resultat. Havde tidligere et eller andet billigmærke, som jeg købte i et supermarked. Nærmest værdiløs.
XL byg har den på tilbud i deres nye katalog i dag til 495 kr.

Jeg har selv haft en grøn Bosch men efter at have brugt den en del måtte den give op (tror det var kullene), så købte jeg en blå Bosch og den har bare virket og den er også lidt kraftigere så den kan jeg helt klart anbefale.. Ligger vist omkring en tusse..

 

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg fik en af de billige Ford (troede egentlig det var en bil) fra Onkel Harald i gave. 

Skulle skære et hul i en rustfast 2,5mm plade, og her kom den til kort, eller rettere sagt så kunne klingerne ikke klare mosten, så nu er de blevet forvandlet til "skrabejern" 

Men jeg har skåret i almindelig jernplade(1mm), og træ med den uden den havde problemer, og jeg har endnu til gode at prøve den som slibemus  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 14-02-2015 10:46

Jeg fik en af de billige Ford (troede egentlig det var en bil) fra Onkel Harald i gave. 

Skulle skære et hul i en rustfast 2,5mm plade, og her kom den til kort, eller rettere sagt så kunne klingerne ikke klare mosten, så nu er de blevet forvandlet til "skrabejern" 

Var det ikke også lidt voldsomt at tro at den kan klare 2,5mm rustfast ?

Jeg bruger udelukkende min grønne Bosch i træ - og det klarer den fint.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 14-02-2015 11:11

Var det ikke også lidt voldsomt at tro at den kan klare 2,5mm rustfast ?

Jeg bruger udelukkende min grønne Bosch i træ - og det klarer den fint.

 

 

Jeg havde bare ikke flere klinger til stiksaven, der kunne skære i rustfast, og når man nu har besluttet sig for at det hul bare skal laves lige nu, så griber man hvad man har 

Men set i bakspejlet var det en rigtig dårlig beslutning, for nu skal jeg både købe stiksavsklinger og klinger til multicutteren.

Man bliver klog af skade... men sjælendt rig 

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis