Hvordan tømmes mit varmeanlæg for vand?

Jeg skal afmontere en radiator og har brug for at tømme anlægget for vand. På mit gamle oliefyr havde jeg bare en hane forneden, der lukkede vandet ud. Men hvad gør jeg med min nye gasfyr installation, jeg kan ikke se nogen haner...? Kan man få fyret til selv at tage vandet af anlægget?

Billede:

 

Jeg skal afmontere en radiator og har brug for at... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er bare med at skille den igen, og gøre begge pakflader i unionen rene, der sidder højst sansynligt en malingsflage eller et stykke rust i klemme.
Den skal være tæt uden at skulle vold spændes.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hmmm, har skilt den ad igen, renset igen, fandt ikke noget, samlet igen, er stadig utæt.
Nu synes jeg det ser ud som vandet kommet fra samlingen lige over unionen. Altså at radiatoren er defekt.
Suk...
Endte med at tage radiatoren af og proppe rørere af. Lidt irriterende, men heldigvis ikke en katastrofe lige med den radiator. Tak for hjælpen til at alle der bidrog.

Det er nogen svært at se præcis hvor vandet kommer fra. Jeg har nogen gange tørret det rigtig godt af med et stykke køkkenrulle, for straks at holde et tørt stykke på i kort tid. Så kan man skimte den fugtige plet.

Samlingen lige over unionen er jo blot rørgevind, som godt kan blive utæt ved behandlingen. Du skruer union af, og pakker rørgevind om med pakgarn og salve. Og så på med radiator en gang mere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også