Placering af glas brusevæg i brusenishe

Jeg er ved at lave bad og har i den forbindelse et spøgsmål vedr placering af en glas brusevæg. Hele gulvet i brusenishen er sænket et par cm i forhold til resten af gulvet. 

Selve brusevæggen går ikke helt ned til gulvet. Den står på et lille beslag.

Så spørgsmål er om det ville være smartest at placere brusevægge i selve brusenishen (altså det sænkede område), sådan som billedet viser.

Eller jeg skal placere den lige på den anden side, altså på den "høje" del af gulvet.

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der bliver for lille afstand imellem gulv og glasvæg, er det svært at gøre gulvet rent. Og kommer den et lille stykke ind på det lave gulv kan du se en sprække ned på ydersiden. Det taler for placering på det høje.
Men det vand der rammer væggen og løber ned ad den, skulle helst ende inde på det lave gulv. Så det taler for en placering der.
Det kommer nok an på dybden af det lave gulv sammenholdt med højden på det beslag der bærer væggen. Hvis du kan få en rengøringsvenlig afstand bør den stå på det lave.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar. Jeg hælder også mest til at placere den på det lave gulv.

Jeg vil tror at afstanden mellem glas og gulv er mindre end 2 cm, da man kan få en tætningslist som er 2 cm høj

 

Den optimale løsning er en glasvæg med ramme fra unidrain. Men den løsning løber op i ca 13k..

 

Og hvad tøver du for, bare der er K nok

Nå nu seriøs, jeg mener at det er mere rengøringsvenlig uden tætningsliste ned imod gulv.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis