bjælkesko / bjælkebærer til 8 kantet havehus

Jeg skal til at bygge et 8-kantet havehus og i den forbindelse vil jeg have de 8 taglægter til at mødes / samles i midten af havehuset ved hjælp af en bjælkesko / bjælkebærer til dette formål. Mit problem består i at jeg ikke kan finde sådan et i byggemarkeder eller lignende. Jeg har for få år siden set et havehus med sådan en bjælkesko / bærer til dette formål, men kan ikke huske hvor.

 

Håber der er nogle der kan være behjælpelig - på forhånd tak for hjælpen.


Benny
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal de 8 taglægter bæres oppe af en midter stolpe, eller bliver det selvbærende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det skal være selvbærende, ved hjælp af denne bjælkesko / bjælkebærer. Jeg holder "Gør.det.selv" og har set det omtalte hus, men vil godt lave det lidt anderledes.

Tak for jeres tilbagemeldinger.


Benny

Nu har jeg kigget på det ottekantede hus på Gør det selv. Det ser ud som om at det kun er 4 spær (lægter) der kommer helt til toppen. Og de er sat sammen med 2 trekanter i krydsfiner, som jeg ser det er de 4 andre kortere lægter der er monteret som hjælpespær. Men billedet slører lidt når jeg forstørrer.

Du kunne jo indvie os i hvad du mener der skal være anderledes.

Jeg har selv svejset rør spær sammen til et cirkelrundt havehus med stråtag. Den har 9 spær, men det er kun de 3 der står på korden med stolper. Den er ca 5 m i diameter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis