El-diagram / strømskema til MF 175

Kære alle,

Jeg har problemer med at starte min MF175..

Når jeg drejer nøglen, sker der intet, førend jeg har en hånd inde bag ved startkontakten og fifler lidt med ledningerne. Givetvis en løs/dårlig forbindelse et sted.. Da ledningsnettet generelt er i dårlig stand til alle de vigtige komponenter mellem starterkontakt, starter, forvarmer og dynamo, har jeg tænkt mig at give det en overhaling..

Nogen der kan hjælpe...?

Der er altid plads til endnu en motor eller gammel maskine mere, inde i værkstedet..
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hva` hulen er en MF 175 for noget..............

elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Svend Høst på 12-02-2015 17:47

Mon ikke det er en Massey Ferguson traktor.

fase
Skrevet af Svend Høst på 12-02-2015 17:47

Massy Ferguson 175, det er en "gammel" traktor Svend.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

NÅ ....så blev vi det klogere....

elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af jakobt på 12-02-2015 17:39

Kære alle,

Når jeg drejer nøglen, sker der intet, førend jeg har en hånd inde bag ved startkontakten og fifler lidt med ledningerne. Givetvis en løs/dårlig forbindelse et sted.. Da ledningsnettet generelt er i dårlig stand til alle de vigtige komponenter mellem starterkontakt, starter, forvarmer og dynamo, har jeg tænkt mig at give det en overhaling..

Nogen der kan hjælpe...?

Hvis du søger på Massey Ferguson wiring diagram, får nogle oplysninger om ledningssystemet.

fase
Annonce

Hej

Vil gerne hjælpe dig med dit projekt du skal bare skrive hvilke ting der er på din traktor

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af jakobt på 12-02-2015 17:39

Kære alle,

Nogen der kan hjælpe...?

Ikke lige med et diagram. Men vi andre starter "bare" med og trække nye ledninger i stedet for dem vi syntes ser "kedlige" ud. Og elnettet er på en gammel MF er uhyre simpelt.

Men ellers vil jeg dog anbefale dig du kigger forbindelserne bag på kontakten ordenteligt efter først da man på mange af kontakterne bruger forbindelser med skrueforbindelser. Nøglekontakten kan du bare skrue omløberen af på fronten af instrumentbrættet og hive den neden ud. Formodentelig kan den med forsigtighed trækkes så langt ned så du kan "kigge" den må bagsiden. En ny nøjlekontakt koster i øvrigt næsten ingenting hvis den er defekt, hvilket overhovedet ikke er umuligt.  

Husk lige og pil minuspolen af batteriet inden du starter på fejlfindingen. Laver du en kortslutning kan en ledning utrolig hurtigt brænde sig langt ind i en finger. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Gutter..
I er fantastiske.. Tak
Hvilket forum..

Der er altid plads til endnu en motor eller gammel maskine mere, inde i værkstedet..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis