Gulv i kælder! Hvad er der af muligheder.

Jeg har et stort kælderrum ca. 60 kvm. Jeg vil gerne friske det gamle beton gulv op. Det er laver i store beton elementer og malet rødt.

Jeg ved godt at fliser vil være det bedste. Men er der andre muligheder?

Kælderen er meget tør. Der er gamle bundstykker i dørene som er lavet af træ og andre ting i træ bla sauna, bar osv. De har ingen tegn på fugtskade, svamp eller ligende.

Mvh
Claus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Epoxy gulv kunne være en mulighed. Der er en prisberegner her: http://www.areo.dk/calculator/
Efter som du skriver at din kælder er meget tør regner jeg med at den er lavet efter forskrifterne så alt efter hvor ret dit gulv er kan du evt. lægge et svømmende/fyldende gulv bare du husker at lægge en dampspærre på betonen. Dampspærren kunne med fordel være indbygget i en gulv foam.

bygningskonstruktørstuderende og udlært tømrer
Jamen hvad bruger du kælderen til som sådan - udover en bar og sauna ?

Mvh. Christian M

Bar, sauna, billiard, togbane og racerbane til knægten. Vil gerne have er lidt bløder/ varmer underlag end beton.
Hvis det ikke er et nyere udført betongulv, anses det ikke som fugtsikker, som sådan.
Der skal helt klart bruges diffusionsåbne materialer. Så der ikke dannes unødig fugt i konstruktionen.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Hvad kan det være for materialer?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også