Selv fræse "riller" i gulvvarme spånplader?

Hej

Jeg overvejer at ligge gulvvarme i stueetagen, men undre mig en del over prisen på de spånplader man kan købe som har fræset en rille til slangen - de koster 110 - 130,- pr. kvm, vel at mærke de billigste mærker jeg kan finde, hvor en alm. spånplade uden spor koster det halve. på 100 kvm gulv koster det altså i omegnen af 6000,- at der er fræset 4 spor i pladerne.

Er der noget større problem i bare at købe alm. gulv-spånplader, og så selv fræse rillen? - Jeg kan vel få en temmelig god overfræser for 6000,-

Hej Jeg overvejer at ligge gulvvarme i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det må han jo nødvendigvis have ret i ... det giver sig selv, at vandet bliver koldere jo længere det løber - hvilket jo er hele ideen. Hvor stor betydning det så har i praksis er noget en anden sag, for når så mange bruger de færdiglavede spånplader, så kan det jo ikke være et stort problem.

Den metode der er skitseret med hveranden frem og hveranden tilbage, er nødvendigt når man laver gulvvarme direkte på radiator systemet. Så har man stor for skel på frem og retur temperatur. Ved blandesløjfe systemer har det næsten ingen betydning, fordi de 2 rør har næsten samme temperatur   Der kan være en ide i at lægge fremløb en tur rundt med ydervæggen først, men igen hvor meget sætter man sine fødder derude.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg lagde det på skitserede måde, da jeg lagde gulvvarme i mit nye værksted. Dèr var det nemt nok, at strippe slangen fast på Rionettet; men skal man lave det i et trægulv, bliver der en mere kompliceret historie, især med lægningen af varmefordelingspladerne.

holmeren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis