Hvad er det for en.

Jeg skal have min Jolle givet bundmaling, er der nogle bestemt temperatur vi skal op på for at male den. Måske der også er en som kan sige mig hvad type/model jolle det er, jeg ved kun at den er Norskbygget 

Den er 6 meter så det må jo være ca. 19 fod, jeg skal til at lave alt El fra motoren (Yanmar 10/11 HK diesel) som er total hovedrenoveret.


Hilsen Lynge
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der slet ikke nogle som kan hjælpe med hvad det er for en Båd (Jolle) som skrevet før, ved jeg kun den er norskbygget, og den er født med den motor som ligger i den nu, Yanmar YSE 12 L. 

Der er ikke noget skilt eller nummer i den...


Hilsen Lynge

Både i danmark, norge og sverige, er der bygget et stort antal forskellige både-typer i den størrelse.

Hvis man ikke lige selv har haft en af slagsen, kan det være svært at vide hvad det er for et fabrikat.
Jeg søgte lidt - og fandt den ikke.
Prøv at gå på jagt på google:
---norske båter / vælg billeder
---Norske motorbåter / vælg billeder osv

---Du kunne være heldig at finde den på en norsk båd-portal: http://www.baat.no/
og måske er der en norsk "Den Blå Avis" ?

--- Ellers må du jo bare sejle i den :-) og være ligeglad. Eller bare glad for en fin båd.

Bundmaling - det skal være så tilpas varmt og tørt vejr, at der ikke kommer fugt og kondens på det om aftenen.
Temperatur - personligt vil jeg mene 5-10 grader, HVIS luften er tør - altså pænt klart vejr.
Det skal også være nogenlunde temperatur for at rulle det ordentligt på. Hvis du absolut SKAL i vandet nu, så kan du måske fortynde malingen lidt, så det flyder ud, og så give 2 lag?

Pøj Pøj og god arbejdslyst. MVH A


To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg har været på google og søgt og søgt, i både norge og sverige, og finder da også noget der liner den her, men lige godt ikke helt.

Jo jeg vil da også nyde at skulle til at sejle i den, uden at vide hvad det er for en model, det er bare ikke let at udfylde forsikringspapirene rigtig når jeg ikke ved hvad der skal stå.

Vi har jo desværre haft en del tyverier også af den her type både her ved Mariagerfjord, derfor skal der være forsikring på den.

Jeg regner med den skal i vandet midt i marts en gang, nå men jeg må lede vider måske er jeg heldig, men mange tak for svaret . 

 

 


Hilsen Lynge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også