udstødning til Ford Bowmann motor

Hejsa alle

Jeg er ny så undskyld et evt dumt spørgsmål

Jeg har en Ford Bowmann 100HK indenbordsmotor med ferskvandskøling. Jeg skal have fundet en ny måde at få min udstødning ud på, da den førhen gik ud igennem bunden hvilket ikke er muligt længere.

Jeg er lidt bange for at lægge en armeret udstødningsslange igennem hele båden "alene" pga varme og på den anden side har jeg ikke noget kølevand som jeg kan blande med !

Har i kloge mennesker nogle brugbare løsninger som er sikker og forsvarlige ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige en opdatering !

Jeg syndes efter nærmere eftersyn at der er køling på selv udstødningen. Jeg kan se nogle kølerør så spørgsmålet er der stadigvæk ! vil udstødningen være for varm til at benytte slange alene eller skal der installeres en vandpumpe ?
Skrevet af jcmp på 12-02-2015 18:41
Lige en opdatering !

Jeg syndes efter nærmere eftersyn at der er køling på selv udstødningen. Jeg kan se nogle kølerør så spørgsmålet er der stadigvæk ! vil udstødningen være for varm til at benytte slange alene eller skal der installeres en vandpumpe ?

Bruger du en slange eller er udstødningsrøret i nærheden af noget der kan brænde, skal du have vand i slangen/røret. Husk og lav det så der ikke kan komme vand tilbage i motoren. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mange tak for dit svar !

Da min motor er ferskvand kølet vil jeg lige høre om der er nogle der har en god ide hvordan jeg kan få pumpet saltvand ind i min køleslange og hvor meget skal der pumpes ?
Jeg har fanget det man en vandlås
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis