ny gummimembran i electrolux vaskemaskine

Hej jeg har sådan en electrolux vaskemaskine. hvor gummimembranen ved tromlen og ud mod lågen skal skiftes. er der nogen der ved hvordan jeg griber det an. altså skal den smørers først, det mener kæresten montøren gjorde da den blev skiftet sidst her for en 6 år siden.

og er der andet jeg skal være obs på

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nå fandt lige en video med det. så jeg har fået styr på det, men kan ikke se hvordan man sletter denne tråd for så gjorde jeg det

Jeg kender ikke den specifikke vaskemaskine i detaljer, så det her er generelt. Der sidder sikkert ,en ståltråd med en fjeder, der holder den fast yderst ved lågen, den trækkes af.

Inde på karet (det du kalder tromlen) er der sikkert et spændebånd der skal løsnes og trækkes af. Så kan den gamle membran trækkes af.

Inden du starter med at montere den nye skal vulsten, der skal sidde på karet, smøres ind i sprækken med f.eks. opvaskemiddel. En hånd på indersiden , og den anden "åbner vulsten" ved at en finger glider langs kanten. Når den er helt på skal du se efter at den  sidder uden buler. De opstår hvis gummi er strukket nogen steder og presset sammen andre steder. Det kan masseres på plads.

Så påsættes spændebånd på karet, og derefter sættes membranen ¨på ved lågen. Igen inden ståltråd monteres skal du se efter om den sidder uden buler,  de kan forkorte levetiden. Måske skal den drejes lidt ved lågen.

Så er det kun at montere ståltråd med fjeder.

Pøj Pøj med opgaven. (når nu kæresten alligevel har set hvordan montøren gjorde, er det vel hende der er mest uddannet)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis